onsdag 20 maj 2015

Nyfikenhetslabb

Igår var vi på en mysig playdate på naturhistoriska museet. Jag har inte varit där på en enormt många år. Jag tror sist gång var runt 2003 då jag var tvungen att gå dit för att göra en uppgift i skolan för en astronomisk klass. Jag glömmer aldrig att det tog mig i princip hela dagen för jag hade ingen bil och fick ta en massa olika bussar, gå osv för att ta mig dit. Igår var det lättare då jag kunde köra dit och parkera. 

Vi måste ta och köpa ett årspass dit. Man får också gratis inträde till Sjöcentret när man köper det så det är ju ett plus. Har hört från många att det är värt det. De har en massa olika saker man kan göra där men det bästa är nog deras "Curiousity Lab" för våra små flickor. De har en liten bokhörna med böcker (så klart), ett tält och en massa pyssel. Sedan har de en massa olika stationer överallt där man kan få utlopp för sin nyfikenhet. Sofia var inte den lättaste att ha med sig där dock då hon ville gå precis överallt där hon inte kunde. Men det gick bra, fick bara passa på henne hela tiden. 

Ett bra tips tycker jag att köpa ett årspass för er som har barn och bor i Santa Barbara. För oss vuxna är det väl inte lika roligt men kul att se barnen ha kul och man kan få en liten sekund för sig själv här och var. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar