lördag 23 april 2011

Glad Påsk!

... allihopa. Idag är det påskafton hemma i gamla goa' Svedala. Här borta så firar vi imorgon. De flesta firar då Jesus uppståndelse. Det gör man ju hemma också men det ar liksom på ett annat sätt, tycker jag. När jag först berättade för Eric om hur vi firar påsk hemma så blev han jätteschockad och kunde inte förstå hur vi kunde fira med att bränna upp gammalt ris som vi har sparat på oss genom åren för att skrämma bort påskkärringarna så de åker tillbaks till blåkulla. Eller att vi äter en massa ägg osv.


Imorgon så ska vi åka till Ventura för att fira påsk med Erics familj. Vi ska gå till kyrkan och sedan gå ut och äta någonting. 

Här hemma så går vi runt och fixar och donar. Allt börjar komma ihop sig mer och mer. Jag känner mig fortfarande helt jäkla slut, men men vad gör man.

Det är tur att man har en händig man

2 kommentarer:

  1. Hej

    Trevlig blogg. Hade gärna velat komma i kontakt med dig ang L.A etc. Har varit där ganska mkt. Dock ej bott där men hade behövt lite tips och råd. Någon email jag kan kontakta dig genom om det är ok?

    Mvh Henrik

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik,

    Tack för kommentaren :). Ja visst, det är bara att kontakta mig på linda_h_us@yahoo.com. Vi har till och met bott i LA (faktiskt förra året) så förhoppningsvis kan jag hjälpa till. Hör bara av dig.

    SvaraRadera