tisdag 19 april 2011

Hereafter

Tittade precis på filmen, "Hereafter." Jag tyckte den var riktigt, riktigt bra. Många kan säkert tycka att den är väldigt långsam, men hade den inte varit gjort på det långsamma sättet så hade det inte fått en så bra effekt, enligt mig i alla fall. Jag tyckte även att Matt Damon gjorde bra ifrån sig i huvudrollen. Filmen var regisserad av Clint Eastwood. Han gör ju helt otroliga filmer tycker jag. Jag blir alltid alldeles tagen av hans filmteknik. 

Jag är en sådan som kan leva mig in i filmer eller musik så väldigt att jag blir alldeles jätte känslosam och kan tänka på filmen i flera dagar efteråt. Eric lever sig också väldigt in i filmer på ett sånt sätt att han sedan ska utöva vad som medlades i filmen, då främst mot mig. Säg att filmen handlade om samurajer eller något, då utövar han samuraj tekniken på mig efteråt. Efter vi såg den här filmen med Tom Cruise, "The Last Samurai," så kastade han runt mig bakom hans rygg och sedan tappade han mig så jag ramlade rätt ner på golvet. Jag vet inte om han hade varit en så bra samuraj.  

Hereafter, handlade så klart om livet efter döden.

Jag tror ju absolut på livet efter döden. Kan liksom inte se att det bara ska ta slut liksom, att allt bara blir svart. Då hade ju allt varit för gäves i princip. 

Tror ni på "Hereafter"?




4 kommentarer:

  1. Åh, jag har oxå sett Hereafter. Det var så bra! Och du vet ju vad jag anser om livet efter döden. ;) Tycker oxå att Matt Damon gjorde det liksom trovärdigt!

    Jag lever mig oxå in i filmer, ibland kan jag tycka att jag gör det lite för mycket. Kan t.ex. inte se skräckfilmer eftersom jag blir för skräckslagen, du vet sådär rädd att det inte är roligt. ;) Lite synd eftersom P älskar skräckfilmer, speciellt de där heläckliga japanska filmerna.

    SvaraRadera
  2. hahaha jag vet precis. De ar jattehemska de filmerna.

    Japp, klart jag vet precis vad du anser om livet efter :)... Sa klart. Kram

    SvaraRadera
  3. Men aaahhh jag tyckte filmen va skiiiiiit trakig! jag trodde det skulle vara mer action. Tog oss tre dagar att komma igenom den hahah Alltsa - den var ju ledsam och sa men inte bra alls tyckte jag

    SvaraRadera
  4. Ahh sa konstigt haha. Jag som tyckte den var saaa extremt bra. Alla har la olika smak antar jag. Alla alskar ju inte Gingerbread Man filmen :)

    SvaraRadera