måndag 30 mars 2015

Att veta när tiden för att säga hej då har kommit...

Idag började dagen med gym, jacuzzi och poolhäng... eller snarare loungehäng ute i solen för min del.              Det var hysteriskt som vanligt innan vi tog oss ut härifrån med hela huset i princip, som alltid måste packas ihop för en liten utflykt. Därefter drog vi på en massa ärenden och bland annat åkte vi till ett "Home Improvement" ställe där jag köpte en matta för att täcka lite sand som vi har här ute. Jag håller nämligen på att fixa barnens lekområde. Jag har en plan... jag vill fixa en liten inhängnad där vi har staket som blockerar alla farliga områden så att jag kan sitta en sekund under dagen och bara titta  på barnen när de leker... du onaturliga tanke.... med en kaffe eller ett glas vin kanske haha. 

Vi köpte även lite blommor som ska planteras här ute. Ett av mina nyårsmål var ju att fixa en fin trädgård här detta året och jag får ju försöka hålla det i alla fall. Hittade några jättefina blommor tycker jag. Jag är ju ganska ny, eller väldigt ny till det här med trädgårdsarbete och lär mig "as I go" skulle jag väl vilja säga. Jag prövar mig fram med växter och blommor. Överlever de så är det ju ett stort plus. Min historia med blommor kan tyvärr inte sägas vara bra .... alls.... de flesta dör... men faktiskt så har jag lyckats hålla en hel del levande nu den senaste tiden. Det är speciellt en växt som jag har kämpat med som tyvärr igår fick säga hej då. Den har liksom kommit tillbaka, efter att ha sett ut som sju svåra år, men den har kämpat varje gång efter vattning och jag har inte velat ge upp. Men som sagt igår sa vi good bye. Jag gick runt och vattnade allt runt här i trädgården och när jag sedan kom till denna växt som jag då redan sagt bye till så gav jag den en sista skvätt av vatten. Det var möjligtvis makabert av mig, men det kändes hemskt att skicka iväg den döendes... även om jag nu drog ut på dess lidande även längre. Jag har så svårt att veta när jag ska ge upp vissa växter. Men idag tog jag beslutet att säga upp även flera än den som rök igår. Vet ni när man ska ge upp växterna? Ska de vara helt döende eller bara se lite fula ut? Jag bestämde mig faktiskt att göra mig av med en del som bara såg lite fula ut. Känns hemskt att göra sig av med något som faktist kanske lever fortfarande och hade hoppas att få livsginistan tillbaks.. men men jag vill ju att det ska se fint ut runt här. 

Så när vi skulle checka ut så kom jag fram med en vagn full med blommor och jord och 
även barnvagnen. Sofia grät för fulla muggar, Lilja klättrade på ett staket och deras kortmaskin var trasig. Jag hade som tur var några kuvert med cash som skulle gå till annat men som jag försökte rota fram under vrålande skrik och kö som bara växte och växte. Då drar Sofia tag i min plånbok och alla mina kort ramlar ur plånboken, Sofia drar några $5 rakt isär och jag vill bara dö. Då kommer det en man fram och frågar om jag behöver hjälp. En barmhärtig samarit som kom som en skänk från ovan. Han sa att han kände igen det där och visste hur svårt det kunde vara ibland. Tack du barmhärtiga samarit som hjälpte mig plocka upp alla mina kort och hjälpte mig till bilen och lastade in allt för mig. Tack du underbara människa!

Innan hysterin bröt ut!!! Cheeeeeeeesssseeee!

2 kommentarer:

  1. Vilka monster i miniatyrformat som verkar komma fram ibland! :) Får hoppas Sofia lär sig värdet av pengar hyfsat snabbt annars kan det bli en dyr resa...! ;) Men det är så häääärligt med trädgård! Älskar att påta i trädgården! Hade gärna kommit med tips men har ingen som helst koll på vad som växer hos er... Här hemma har våren kommit och det riktigt kliar i fingrarna av allt man vill göra. En underbar tid på året och det är också nu som lusten till trädgårdsarbete är som allra störst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så himla mysigt att vara i trädgården. Det har blivit min nya favvo hobby :).

      Haha, ja Sofia får lära sig värdet av pengar illa kvickt annars blir det inte bra :).

      Radera