onsdag 4 mars 2015

Födelsedagsplanerande

Födelsedagsplanerandet går för runt här hemma. Det är beställningar som rullar in, vi åker till affären (nästan varje dag haha) och igår kom tyllet på posten så nu måste jag försöka få ihop den här tyllkjolen till bordet som jag visade er häromdagen. Jag har kvällen/natten utstakad för mig efter de små går och lägger sig. Jag vet att jag kanske går till överdrift men Lilja har pratat om sin Prinsessfödelsedag i flera månader nu och jag kan ju bara inte ha en missbelåten liten prinsessa på sin stora dag. 

Big Chick var här i måndags och vi fixade och grejade. Vi hann till och med sätta upp en hel del. Eric tycker att jag är helt galen som börjar sätta upp grejer inför festen redan på måndag när den inte är förrens på lördag men han förstår inte hur mycket jobb som går in i sådana här saker. Och inte nog med det, måndag var den dagen jag hade hjälp från min kompis. Man får ju passa på. Nu känns saker och ting inte lika överväldigande. Vi ska vara på Erics föräldrars sida av huset för de har ett solrum som vätter ut mot poolen vilket jag tror blir perfekt. Ifall det är kallt på lördag så kan vi varva med att vara inne och ute och om vädret tillåter kan vi använda poolen. Hittills verkar det som att det ska bli ganska varmt i alla fall när jag tittar på väderleksrapporten, 22 grader. 

Efter vi hade satt upp det vi kunde i måndags så kollade vi på "The Bachelor: The Women Tell All!" Vi brukade träffas varje måndag och ha en dejt, laga mat, dessert, dricka vin och kolla på The Bachelor ihop när Big Chick bodde i stan'. Nu var det ett bra tag sedan så det var kul att ha min "Partner in Crime" tillbaka :). Gud så mycket drama. Men det är väl därför det är roligt att se ;). Har ni följt denna säsongen? Vad tycker ni om Chris?


6 kommentarer:

  1. Vilket jobb du gör, ser fantastiskt ut! :) Kalaset kommer bli en riktig hit tror jag!

    Jag är en sucker för såna serier och har kollat på hela säsongen. Han är ju ganska skön att se på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina <3.

      Ja visst är han haha.

      Radera
  2. Va duktig du e!!! Det kommer att bli en toppenfest!!
    Vet inte om det avsnittet kommit till Svedala än. Har inte sett det :) kram kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Det blev bra. Nä tror det tar ett litet tag kanske innan det kommer. Kram

      Radera
  3. HEEEEJ!! Vad du har hunnit lägga ut inlägg! Massor!! Och jag ligger långt efter i mitt kommenterande... Ajajaj! Har haft lite mycket runt mig helt enkelt. Men nu ska jag försöka bättra mig! Jag har i alla fall läst och begrundat alla inlägg även om jag inte kommenterat dem. Så roligt att följa vad du har för dig!! Men herregud vad du håller på med kalaset - vad är det för fel med ett vanligt barnkalas!? Och att du går upp och lagar lunch till Eric - varför gör han inte det själv!? Akta så du inte går in i väggen!! ;) Jag mailar snart! PUSS!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du är tillbaks här. Du har varit saknad. Och kul att du begrundat att inlägg haha. Förstår att du inte orkar kommentera allt :). Ja det var ett väldigt ståhej men det blev så bra och hon älskade sitt kalas vilket var huvudsaken. Inte alla år kommer bli så intensiva dock haha. Nja, jag gör faktiskt hans lunchar ganska glad i hågen i alla fall men nu de senaste dagarna har det känts segt. Nu efter vi ställde om klockan så har det blivit bättre då bebis vaknar vid 8 tiden på morgonen men jag kan inte somna så klart. Det verkar ändå bli några extra timmar. Kramis

      Radera