torsdag 12 mars 2015

Massage, ansiktsbehandling, manicure, pedicure, hårsalong...

Som jag har nämnt tidigare i bloggen så har det varit väldigt intensivt här hemma med alla barnen bland annat en längre tid nu. Nästan sedan Lilja föddes får jag väl säga. Varken jag eller Eric har fått en riktigt välbehövlig paus sedan dess. Också med Sofia nu som har visat sig vara en bestämd liten dam som vet vad hon vill och nämner det också för oss - HÖGLJUTT, så känns det som att vi måste få en liten paus med jämna mellanrum för att undvika att man ska skjuta sig själv, i alla fall jag haha som har de två varenda dag. Veckor, helger, allt går ihop känns det som. Vi har tänkt att i fortsättningen så ska Eric ta barnen mer på helgen så att jag kan få vara hemma i lugn och ro ett par timmar i alla fall. Det behövs faktiskt inte så mycket för att man ska känna sig som en människa igen och vara redo för nya tag. Men utöver det så har Eric propsat på att jag ska ta en natt på hotell där jag kan bara softa, sova, äta, dricka och göra vad jag vill. Jag har hela tiden tänkt att nej det känns så drastiskt, överdrivet och slöseri med pengar men Eric har inte gett sig. 

Så nu på lördag ska jag åka till ett hotell, eller det är faktiskt mer som ett motell (men det är helt ok för vad jag behöver - att stänga dörren och känna lugnet och tystheten krypa över mig). Utöver det så hade jag faktiskt två oanvända presentkort från TVÅ jular sedan som jag hade tänkt att använda. Ett är för manikyr/pedikyr och det andra är för en massage. Så som det ser ut nu så har jag beställt tid hos frissan på lördag morgon, därefter ska jag till nagelsalongen. Sedan hade jag tänkt att kanske träna eller ligga vid hotellpoolen. Dagen ska sedan avslutas med en massage. Allt detta ska göras helt solo, vilket känns underbart. Me, myself and I!

Jag måste också betona att jag gör nästan ALDRIG något sådant här. Jo, jag fixar håret då och då men massage, pedikyr osv det gör jag väldigt sällan. Sist gång tror jag var för tre eller mer år sedan och det var en massagegåva som Big Chick fått av en kille. Vi båda fick massage på the Biltmore :). 

Jag låg och solade på gymmet idag och ringde och bokade allt detta. De som låg runt mig måste ju undrat vad jag var för en. Jag ringde och bokade hotell, manikyr, frissan, massage, det ena efter den andra. 

Jag vet att det är väldigt vanligt att gå på regelbundna behandlingar här som att göra naglarna, fixa håret, anskitsbehandlingar, massage osv. Här går folk titt som tätt. Men hur vanligt är det i Sverige? Jag har fått för mig att det är ganska sällsynt men jag kanske har fel?  



A little less of this!
A little more of this!

Maybe I return and it will be like this! :)



3 kommentarer:

  1. Så härligt! Passa på att njuta!! Förresten, var är flickorna när du tränar? Way to go, by the way!! Heja heja! :)

    SvaraRadera