onsdag 11 mars 2015

Everly Elle Baby Blessing

Hela helgen var fullsmockad med Liljas födelsedag och Everlys Baby Blessing. Den mesta tiden gick åt åt det. Men bägge två eventen var jätteroliga och mysiga med det fina vädret. Vi hade sådan tur denna helgen med bra väder. Det kunde verkligen inte ha varit bättre. Denna tiden på året kan vara lite fram och tillbaka och man vet aldrig riktigt hur det kommer bli. Alla andra tider på året så kan man planera en stranddag typ 2 månader i förväg. Det är ALLTID fint här. Som jag har sagt förut så kan jag tycka att det blir tjatigt att det inte ändrar sig någonting, jag saknar de 4 årstiderna då det här i princip bara finns en årstid. Och det låter väl inte alltid kul för alla att höra att jag klagar på att det alltid är fint, men det är så jag känner. Å andra sidan, när vi åker till Sverige på vintern, så är jag ganska redo att åka tillbaks till solskenet efter 3-4 veckor. Så jag är ju kanske lite velig. 

Hur som helst, nog om det. I söndags så var det Baby Blessing för lilla Everly Elle. Hon är nu 11 månader gammal och har precis börjat gå några steg här och var. Så himla söt. En Baby Blessing kan liknas vid ett svenskt dop tycker jag. Familjen hade redan gjort en dedikation i kyrkan för ca en månad sedan men Laurie ville också göra en liten event hemma med musik (bland annat så sjöng Laurie själv, se nedan :)), läsning från olika kapitel i bibeln (se James läsning nedan) och en massa god mat. Vi åkte dit tidigt och försökte hjälpa till så gott vi kunde. Laurie hade gjort så fint med ett dessertbord och en massa god mat, bland annat hennes världsvitt kända Gumbo, en rätt från södern som har en massa godsaker i sig som stark korv, kyckling och så äter man det med ris och ibland potatissallad. Det är såååå gott, men ack så mycket kalorier. Det rörde mig dock inte i ryggen den dagen. Jag åt som bara den. Här kommer lite kort från i söndags. 


Här är huvudpersonen med sin pappa.







Älskar bilden på Penelope och Lilja i nedre hörnet. 





2 kommentarer:

  1. Så stämningsfullt! Är det vanligt med dop där borta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det. Det finns så otroligt många olika religioner bland annat Protestanter som har dop osv.

      Radera