fredag 14 februari 2014

Glad Alla Hjärtans Dag

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Alla Hjärtans Dag. Vi har haft lite Alla Hjärtans Dag stök här hemma och fick knåpat ihop lite olika bakverk och hemmagjorda kort som idag har delats ut. Hoppas att korten som skickades ut har kommit fram i tid. 

Idag har vi haft en jättemysig dag med Skyla och Susanne. Vi åt lunch och gick och shoppade. Jag fick handlat det sista till Laurie's Babyshower som är imorgon. Trots att tiden gick långt över tjejernas tupplurstid så var de jätteduktiga. 

Här i USA är Alla Hjärtans Dag väldigt stor och man ser folk ute shoppandes blommor och choklad i sista minuten. Överallt går temat i hjärtats tecken. Är det samma hemma i Sverige? När jag bodde hemma så uppmärksammade man ju så klart Alla Hjärtans Dag men inte alls på samma sätt som här. Men det kanske har blivit större på senare år såsom Halloween har växt hemma?

Ikväll så ska vi bara vara hemma och mysa. Vi kommer nog beställa någon mat. Jag känner inte för att laga idag. Det enda jag ska göra är att baka en morotskaka tills ikväll. Känns lagom :). Vad ska ni göra? Hoppas i alla fall att ni får er en jättemysig dag med mycket kärlek! 

Liljas frukost imorse. Jag gjorde så gott jag kunde för att få till ett hjärta utan en form haha. 







4 kommentarer:

  1. Nja, affärerna slår ju på stort inför alla hjärtans dag men det är inte lika hysteriskt som i USA. Vi firar inte - påhittad helg för att sälja grejer! :) Jag får blommor lite nu och då istället - då känns det mer hjärtligt! :D Fick vackra rosor i början av veckan till exempel!

    Vi har mer fokus på OS - har inte ni det!? ;)

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju konsumentens dag så klart men samtidigt kan jag inte hjälpa att tycka om den här dagen då man visar sin kärlek även om man ska visa den året om så klart :).

    Vi har faktiskt kollat en hel del på OS. Det var verkligen spännande igår då kvinnorna tog hem stafetten :). Gör en ju väldigt stolt som svensk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa - och herrarna idag!! Våra fina pojkar! :D

      Radera
  3. Jaaaaa jag såg det. Så himla roligt!

    SvaraRadera