söndag 16 februari 2014

Lauries Baby Shower

Igår så var det dags för min svägerskas Baby Shower. Hon väntar sin tredje flicka den 4:e april så våra bebisar ligger ju väldigt nära varandra vilket är jätteroligt. Två kusiner som kommer vara exakt lika gamla. Det verkar som våra två familjer inte kan baka annat än flickor :). Girl Power!

Jag åkte och hämtade upp Laurie för att köra henne till Baby Showern. Hennes fyra kompisar hade slagit ihop sig och hostade Showern ihop. De hade verkligen gjort det jättefint. Temat gick i kärlekens tecken i och med att det var Alla Hjärtans Dag dagen innan. 

Det fanns god mat och fint sällskap. Jag hade handlat två små ursöta "jumpers" och en mössa som gick i stil med en "jumper." Men det sötaste jag köpte var nog en bikini som den lilla kan använda i poolen nu lagom till sommaren :). Laurie fick jättemycket fint! 

Jag har faktiskt tackat nej till en andra shower. Några vänner och familj har erbjudit sig vilket jag tycker är så gulligt och är så tacksam för men vi har verkligen allt sedan sist shower. Vi fick så himla mycket fint och allt vad vi behövde till Lilja. Hälften av kläderna är till exempel inte ens använda. Vi skulle inte ha plats för mer grejer. Hur som helst allt snack om min shower påminner mig om att jag måste visa kort ifrån den. Det gjorde jag aldrig. Hade lite bloggtorka den perioden. 

Jag tog en massa kort på Laurie med hennes kamera innan vi åkte till showern. Men tyvärr har jag inte de korten här. Får sätta upp de när jag får de skickade till mig. 





4 kommentarer:

  1. Skoj med Baby shower! Jag kan tänka mig att det blev mycket saker. Kul om det blir saker som man faktiskt behöver (och som faller föräldrarna i smaken), men annars är det ju liksom synd när man får en massa grejer som bara skräpar... Kan man inte be att få ha en babyshower utan presenter?! Haha. Mat, cup cakes, umgås, lekar, fira baby och parents-to-be...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Det är därför folk registrerar sig för vad de vill ha. Men många gånger så köper folk vad de vill istället vilket ibland kan vara synd. Håller med. Jag tror de har sådana också och de kallas Sprinkle eller något sådant (tror jag).

      Radera
  2. Håller med ovanstående skribent! Jumjum - maten verkar roligast! :D

    SvaraRadera