lördag 19 februari 2011

Amerikanska killar vs Svenska killar

Har ar en liten lista pa vad som jag tycker personligen ar skillnaden pa amerikanska och svenska killar. Keep in mind att detta ar mina erfarenheter och asikter. Listan kan sakert goras mycket langre men detta kom jag pa ganska snabbt.

Jag personligen tycker kladstilen for killar ar battre i USA. Detta kan sjalvklart diskuteras. Men enligt mig sa gillar jag inte den tighta kladstilen som manga killar kor i Sverige. Sjalvklart kan inte alla dras over en kam men jag pratar i overlag. Mode i Sverige skiftar sa valdigt snabbt ocksa pa bara inom nagra manader och manga foljer modet slaviskt ocksa. 
  • Jag kommer ihag en gang da jag och Emmelie kom hem till Sverige over sommaren. Redan pa flygplatsen i Goteborg kunde vi se hur resten av killarna i Sverige skulle se ut. Detta ar ett antal ar sedan men en kille gick forbi oss med knickers byxor, tight rosa skjorta och langre tillbaka kammat har. Mycket riktigt sa visade det sig att hela Sverige bar denna kladstil. 
  • Ett annat exempel var forra julen da jag var hemma med Eric i Sverige och vi var pa Stadium. Eric letade efter T-shirtar, och hittade jattemanga som han tyckte om. Men alla hade en helt annan fit an vad de har har. De var langre och smalare. Typ smalnade av nedat. 
Nu tror ju jag ocksa att det handlar om vad man ar van vid eller vad man vanjer sig vid. Kladstilen ar annorlunda har i USA och det var vissa saker jag absolut inte kunde forsta hur folk kunde ha pa sig nar jag forst kom hit. Men efter ett tag sa gick jag sjalv kladd i det.



 Jag vet att ovan ar ett extrem exempel men det visar i alla fall poangen. Jag tycker jeans pa killar ska sitta mer som nedan.


Killar i USA ar lite mer gammaldags av sig och lite mer hrrrrm hovliga. Forlat men det ar sant. Det har jag upplevt i alla fall. Jag tror manga andra svenskar som bor i USA skulle halla med mig. 
De oppnar dorren for dig. Amerikanska killar skulle aldrig fa for sig att ga igenom dorren sjalv forst. Sjalvklart finns det svenska killar som ocksa ar artiga och oppnar dorrar. Igen, jag skriver efter egen erfarenhet.

  • Jag blev forvanad for ett tag sedan. En av mina kompisar hade nagra svenska killar halsa pa henne. Vi var ute pa hennes balkong och nar vi skulle ga in sa gick de forst. Det later kanske lojligt men jag ar sa van att sa ar det inte har. 
  • De oppnar aven bildorren for dig. Min och Eric's forsta Valentine's Dag tillsammans sa kom han och hamtade mig. Han hade med sig en stor bukett rosor och en present. Han foljde mig till bilen och oppnade dorren for mig. Man kanner sig faktiskt lite speciell.

En sak som svenska killar vinner "Hands Down," ar utseendet. svenska killar i overlag ser mycket battre ut an amerikanska. Sjalvklart igen sa finns det undantag men i overlag.



Detta ar ju bara min asikt och jag hoppas absolut att jag inte offend nagon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar