söndag 27 januari 2013

Rolig Helg

Har haft en superkul helg med min kompis Angelica. Hon åkte upp från LA i lördags och åkte hem söndag eftermiddag. Vi tog verkligen vara på dagen och Santa Barbara. Vi hade tur med vädret. De sa att det fanns chans till regn men det blev sol istället - inte helt fel. Det blev lite disigt senare på eftermiddagen men det gjorde inget. Vi gick och åt på gamla goa' Pascucci's, en italiensk restaurang som vi har gått till i alla år. Deras vitlöksbröd är så gott att man orkar knappt äta huvudrätten. Har ni någonsin vägarna förbi Santa Barbara så passa på att äta där.

Här sitter Smurfis och Angelica och skriver på notan på Pascucci's. 

Efter lunchen och två glas vin senare så strosade vi ner till stranden och tillbaka upp längs State Street igen. Skönt att smälta allt det där vitlöksbrödet.




Efter den obligatoriska fikan så passade vi på att se skräckfilmen "Mama" som jag tyckte var ganska läskig faktiskt för på ett ätt var den lite realistisk förutom Mama karaktären då haha.

Sedan så gick vi hem och drack mer vin (eller snarare jag, för Angelica hade bestämt sig för att ha en vit månad - absolut inte jag dock) och tjatade hela kvällen.

Angelica sov i Smurfis rum och hade vaknat på morgonen av att det satt någon i sin lilla säng som pratade och tittade mellan spjälorna för att se vem de var som låg i sängen. Därefter hade liten ställt sig upp och pratat, dansat och viskat till Angelica. Hon gör oftast så på morgonen att hon under en lång period sitter och viskar långa stunder. Viskningarna ökar sedan i tonläge till högre och högre och högre.

Inte helt fel att vakna upp till en sån här gosig bebis :)

Det var verkligen så mysigt att ha en hel tjejhelg tillsammans. Det måste vi ha snart igen! :)



8 kommentarer:

  1. Åååh vitlöksbröd!! Dreggggel... :D Vilken skön helg! Och det är ju snällt av henne att hon börjar med att viska... ! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. man får ett långsamt uppvaknande i alla fall:)

      Radera
  2. Later som du haft en toppen helg! :) Sant behovs ibland! Ahh, vitloksbrod... Mmmmm!! Pa en stalle harikring far man alltid garlic nuts, saaaa goda!!! Kan som sagt ata mig matt pa bara dom...haha! farligt farligt!

    Men sa sot man kan vara da... jag skulle ocksa vara nyfiken pa om jag vaknade och det lag nan i mitt rum...haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh vad det låter gott med garlic nuts. Gud det måste jag testa. Men farligt farligt haha.

      Jo, jag hade nog också blivit nyfiken på vem som höll till i mitt rum på morgonen jag med haha.

      Radera
  3. Jag kommer ihåg när jag å Linda va å hälsade på er å vi åkte till sf. Där hade dem vitlöksglass på ett ställe:)


    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fruktansvärt äckligt!!! Testade ni???!!!

      Radera
  4. aaaah vad mysigt att se Angelica!!!

    SvaraRadera