måndag 8 april 2013

Norska Sjömanskyrkan

Igår åkte vi till San Pedro för jag var tvungen att hämta upp mitt svenska körkort där. Det hade varit hos det svenska konsulatet i närmare 2 år nu och de skulle skicka tillbaka det. Jag har liksom dragit ut på det och inte fått tummen ur. Det svenska konsulatet ligger ända i San Diego och när har man tid att åka dit liksom. Som tur är kommer de upp till San Pedro en gång i månaden på en söndag vilket är bra. De kommer närmare bestämt till den Norska Sjömanskyrkan där. Jag har velat åka dit länge men det har aldrig blivit av. Det var svenskar överallt och det var så härligt att höra det svenska språket. De hade en svensk shop med massa svenska godsaker; ost, skorpor, knäckebröd, kaviar, sill, godis osv. Så roligt!!!!

Efter det så mötte vi upp med Angelica och Joe i Santa Monica för lunch på det nya jättestora köpcentret precis bredvid 3rd Street Promenad. Jag måste åka tillbaks dit för de har verkligen allt. Jag är besatt! Hoppas ni alla hade en bra helg.





7 kommentarer:

  1. Vad smidigt att du kunde hämta upp körkortet vid den Norska Sjömanskyrkan :) - och kul med svenska godsaker!

    Vilket fint mall det ser ut att vara! Utomhus i jättefin miljö :) Vi shoppade också i helgen, blev utomhus outleten i Howell, hahaha, inte lika mysigt som hos er dock, det blåste isiga vindar vilket kortade av shoppingtiden en del till Eriks glädje ;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med svenska godsaker. Köpte ni något smarrigt? :)

    Jag tycker verkligen om third street i SM, så bra shopping där!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med lite svensk mat och svenska språket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inget bättre när man bor så långt borta :)

      Radera
  4. Tja, man är ju inget fan av norrmän ;) men jag antar att man får ta vad man får när man är så långt borta!

    Men varför har de haft körkortet så länge?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur var var det mest svenskar där. Hörde inte ens det norska språket. Tack och lov!!! :)

      De har haft det så länge för att jag inte har haft tid att åka ned dit och inte riktigt velat eller känt att det har någonsin passat. Alltid sista minuten :)

      Radera