torsdag 9 januari 2014

YMCA

Hej. Den senaste tiden har det inte hänt så mycket så har inte haft någonting att berätta direkt. Jag märker verkligen att det är viktigt att ha vissa saker under veckorna schemalagda att inte alla dagarna går ihop nu när man lever lyxigt hemmafru liv :). Jag vill inte ha något planerat varje dag utan vissa dagar får vara öppna så att man kan planera in luncher, playdates, mathandling eller helt enkelt bara ta det lugnt hemma. Allt har gått i ett sedan jag slutade jobbet. Det var en grej efter en annan, Halloween, Thanksgiving och juletider. Efter att ha varit så upptagen hela tiden så kom allt till ett stopp och nu känns det ungefär som när man försöker varva ned när man går på semester. Nu känner jag att det är viktigt att vi får in lite rutiner. Tror vi kommer må bra av det. Allt handlar om den där balansen.

Vi har i alla fall hunnit med en liten playdate med Susanne och liten Skyla. Vi gick till Rådhusparken häromdagen där de små kunde springa fritt och ha kul. Jag har också hunnit med att ta hand om en massa ärenden och pappersarbete här hemma vilket känns bra. 

Idag signade vi upp oss på ett gym här i Santa Barbara vilket var det bästa vi gjort på länge. Jag kunde lämna in Lilja på gratis dagpassning upp till två timmar. Hon hade jätteroligt med alla barnen medans jag kunde få lite egentid och träna i fred :). Imorgon ska jag testa på deras yoga medans liten får leka och ha kul. Ha en fin torsdagskväll!





Här är bevis på att jag faktiskt var på gymmet. Ignorera gärna siffrorna dock :)

11 kommentarer:

  1. Jaa du så stressigt hemmafruliv! ;) Skönt att du masat dig iväg till gymmet i alla fall - nu blir det ordning och reda! :) Och perfekt med barnpassningen! Rutiner är jätteviktigt! Det märker jag när jag jobbar hemifrån. Det behövs för att få ihop egen verksamhet med privatlivet i vardagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte faktiskt på dig och på andra som jobbar hemmifrån att det är inte det lättaste då man måste motivera sig själv. Man måste ha rutiner och planera, annars blir ju ingenting gjort.

      Radera
    2. Nä, rutiner är a och o! Och jag som älskar listor tycker det är ett skitbra sätt att få ordning på mig själv - att göra listor och scheman - fungerar jättebra! Och du är så disciplinerad när du vill så bestämmer du dig bara och gör upp en plan kommer det inte att vara några som helst problem!

      Radera
  2. Sicket bra gym!! Hade det funnits gratis barnpassning här så hade jag börjat på stört! :) såå skönt med egentiden å göra nytta samtidigt.
    Tro det eller ej men jag har faktiskt börjat rida lite grann. E hos en arbetskompis på Orust som har hästar :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeeet. Kanns som att det finns liksom ingen orsak att inte vara i form langre :).

      Men wow, vad harligt att ha kommit in i ridningen igen. Du vad hette den dar vita fina hasten igen som du brukade rida pa? Kommer du ihag den dar jag red pa som gjorde vad han ville haha

      Radera
    2. Menar du Addu bahu eller Abbe som han kallades. Han som vi red på ute i henån? :) han hade varit fin om han inte va så smutsig jämt :)

      Radera
    3. Ja preeeeciiiiisss. Åhhhh vilka minnen fina Abbe!!! Haha han kanske var smutsig. Tänkte aldrig på det.

      Radera
    4. Ja kanske inte smutsig men stället han bodde på va inte så fräscht. Fanns några grisar intill honom så han luktade som en av dem :) kommer du ihåg hans ägare? Jaaaa goa Abbe! Han va så snäll. Dem ggr jag ramlade av stod han å titta efter mig å undrade vart jag tog vägen. Han blev 35 år lika mkt som jag fyller till våren :)

      Kraam

      Radera
    5. Haha stackars Abbe. Ja gud. Vänta, var ägaren Bosse? Herregud vad tiden går. Kaaariiiin 35. Det går ju bara inte haha

      Radera
  3. Vad duktig du är som är ute och gymmar när du är gravud!! Jag försökte, men det gick inte :( Jag mådde så fasligt illa de första fem månaderna och sedan blev jag stor som ett hus efter bara några månader. Pang! sa det. Jag är nog ingen sån där som är nätt med en liten bula som mage...:) Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fy vad länge du mådde illa. För mig gick illamåendet över runt 14:e, 15:e veckan och ibland var det verkligen så hemskt att jag nästan önskade att jag inte var gravid. Det låter hemskt att säga så men när man inte får någon paus i illamåendet så kan det vara hemskt. Haha alla är ju olika. Jag är verkligen inte nätt heller. Har gått upp redan så pass mycket som de vill att man går upp under hela graviditeten. När jag var gravid sist gång så jobbade jag och kände då att jag inte pallade att träna. Orkade helt enkelt inte. Nu dock, så är det faktiskt jätteskönt att röra på sig lite när man ändå är hemma. Tack för stödet :)

      Radera