fredag 5 juni 2015

Kiss, kiss och mera kiss & LuLaRoe

Igår hade vi våra favvisar på besök. Alltid lika roligt. Vi tjattrade, åt gott, drack lite vin :) och de små lekte. Vi har ju båda två flickor var så det är mycket estrogen när vi kommer ihop oss. Det är inte klokt vad små flickor kan tjattra alltså. De små som kacklar plus oss vuxna, det låter som ett sorl här på berget. Imorgon ska vi ta de största tjejerna på en ballettuppvisning. Ska bli roligt :).

De små drack i princip upp hela poolen (äckligt jag vet) och kissade som att det inte fanns någon morgondag. Och den här lilla Sienna är som ett levande gossedjur. Alltså man vill ju bara äta upp henne. Varför är det så att man gärna vill äta bebisar!?

Igår kväll åkte jag på lite shopping hemma hos Laurie som hade en popup show av LuLaRoe clothing. Jag vet inte om det har nått Svedala än men det är en linje (clothing line, herregud så störd man blir med språket när man varit här så länge) av superbekväma klänningar, tröjor, kjolar, tights osv. Av någon anledning så ser alla jättebra ut i de här kläderna när man får rätt storlek. Det var jätteroligt. Jag menar vem tycker inte om att dricka champagne, äta små förrätter och shoppa samtidigt med kompisar. Jag köpte några klänningar och spenderade alldeles för mycket pengar men snyggt var det :).



Idag blev det en gymdag med jacuzzi efteråt (vilket påminner mig om att jag måste berätta om min avslutning om Whole30 dieten, gud så dålig jag är som inte gjort det ännu). ÄLSKAR mina två timmar barnfri på the YMCA. Alla vinner ju. Barnen har det jättebra medans jag får ta det lugnt och bara vara jag för ett litet tag.

Sedan har vi sprungit på COSTCO och handlat en massa mat. Jag ska försöka styra upp mitt handlande och middagsplanerande nu till veckan är planen. Jag tänker på söndag sätta mig ned och planera alla middagar för veckan och se vad jag behöver för ingredienser och handla de på måndag när barnen är hos dagmamman. Innan har jag i princip bestämt vad vi ska äta till middag samma dag och det har blivit många resor till affären som är onödiga. Får börja planera bättre helt enkelt. Det är planen.

Ikväll ska vi ta det lugnt hemma. Liten sover redan och Lilja äter pizza. Jag ska äta en sallad :). De "vanliga" är här, Ben och David och det blir en film lite senare tror jag. Tyvärr har Eric sagt att det nu är hans val med film (de två nästa) då jag gjorde bort mig med ett gräsligt val englit honom. Det tycker dock inte jag. Friday struggles.

Hoppas ni alla har en fin fredagskväll. 

2 kommentarer:

  1. Ja, jag är ruskigt nyfiken på din avslutning på Whole30! Skriv gärna! Det är skönt att du får lite tid för dig själv också, det är så himla viktigt. Just nu får jag inte mycket sånt mellan jobb och familj och det tär verkligen så passa på!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ska absolut skriva om det :). Och ja det har faktiskt varit skönt att få lite egentid det senaste. Känns mkt mer balanserat nu och jag mår bättre. Jag vet precis hur du känner. Det tär verkligen på en. Hoppas du med kan få lite mer egentid snart. Kram

      Radera