måndag 8 juni 2015

Santa Barbara Art Walk & Lil' Toot

Idag har jag försökt beta av min ToDo lista så mycket som jag bara kan, men det tar tid alltså. Ahhhh frustrerande. Vill få klart allt viktigt och kommer något upp ta hand om det direkt så att det inte hänger över en. Jag hann med en hel del i alla fall. Fick till och med tid att knåpa i trädgården, rensa i rabatterna, vattna och stå i. Det är som terapi för mig. Jag stänger av telefonen och har det alldeles tyst runt mig. LOVE IT!

Vi hade verkligen världens härligaste söndag. Igår vaknade vi upp utan några som helst planer. Jag ÄLSKAR när det är på det viset för det händer nästan ALDRIG!!!

Vi tog barnen på en tur i stan'. De har något som kallas för Santa Barbara Art Walk som de har varje söndag. Lokala konstnärer säljer sin konst där. Konst i alla former såsom målningar, smycken, keramik osv. Där strosade vi fram, träffade på papegojor, hittade en tavla vi vill köpa till vårt vardagsrum, jag köpte en ring till Lilja och mig, och vi åt gott på en restaurang alldeles på andra sidan piren.

Sedan åkte vi Lil' Toot. En liten söt gul båt som tuffar från piren till hamnen och tillbaka om man vill. Även om det inte är så långt så blir det en liten resa och barnen får vara kaptener och styra båten om de vill, och så klart ville Lilja göra det. På andra sidan, i hamnen köpte vi glass till Lilja och därefter var det dags att åka hem. Både jag och Eric var helt slut och sotade resten av söndagen. Perfekt dag. Hoppas ni hade en fin helg och måndag.

Jag och min smurf (kommer ni ihåg det var Liljas namn under en VÄLDIGT lång tid :))?

Härliga Kalifornien!


Det riktigt syns på bilderna vilken liten busunge Sofia är!

Innan jag visste ordet av så lade djurskötaren papegojan i Sofias knä. Hon var lite förvånad men inte det minsta rädd. Rädd däremot var hennes storasyster. 

Här på Lil' Toot!

Älskar hamen i Santa Barbara!

2 kommentarer: