måndag 4 februari 2013

9 Månaders Bebis Kort

Något som jag har velat göra ett bra tag nu är att ta professionella bebis kort på Lilja, och inte bara mina suddiga amatörbilder. Ni vet sådana där som man tar när bebisarna är nakna och fortfarande små nog. Jag och min bror har sådana bilder när vi ligger nakna med stjärten upp i vädret. Min kompis informerade mig om att de kallas för "9 månaders bilder" eller i alla fall att korten tas runt 9 månader. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Har ni hört om det?

Jag hoppas att Lilja är liten nog för dessa bilder fortfarande. Hon är ju snart redan 11 månader. Det är ju klart att man kan ta kort i alla åldrar men jag vill verkligen ha riktiga bebis kort. Som tur är har jag en kompis som tagit många kort på Lilja under alla dessa månader sedan hon kom till livet :) med sin professionella kamera. Så jag har en massa fina redan.

Nu är det ju inte så att alla bilderna behöver vara nakenbilder haha men jag vill ha några sådana i alla fall. Min kompis har en kompis som är jätteduktig på att fotografera och hon ska ta bilder på Lilja nu senare i februari. Min kompis frågade vad för bilder jag ville ta och jag berättade om dessa nakenbilder. Hon sa att i USA tar man mest sådana bilder på bebisarna när de är nyfödda. Gud, undrar om hennes kompis tycker att jag är helt knas då. Så pinsamt!



8 kommentarer:

  1. Inte heller hört om det men det verkar logiskt. Det är väl den åldern de är riktigt knubbiga och goda! :) Hade hellre gjort det då än nu i alla fall... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det ska vara den åldern. Verkar logiskt eller hur. Tycker du att Lilja är lite för stor för just de korten?

      Radera
    2. Vet inte - har inte sett henne naken... ;) Men nog var hon rund och god så det förslog! Ta både och då så får ni se hur det känns när ni ser bilderna. Eller?

      Radera
    3. Ja eller jo visst vi ska ta både med kläder och utan men undrar mer om hon inte ar bebis nog langre for dessa kort... aja det blir nog bra :)

      Radera
  2. Oj så fina kort på lilla Lilja!!! E såå gulligt med nakenfis bilder på små bebisar!! Det gjorde vi med på Oskar:) kram. Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Karin detta är inte Lilja utan bara exempel på vad för sorts kort jag vill ta :)

      Radera
  3. Så lik hon e dig Linda!!! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha Kaaaariiiin jag döööör!!!!

      Radera