måndag 11 februari 2013

Borde långa tjejer bära klackar?


Vad tycker ni?Jag är själv lång, 175-176 cm lång och jag har alltid tyckt att det är så jobbigt att vara lång. Har känts som att man är längre än alla killar. Man känner sig som en jätte när man går in ett rum (i klackar). Ingen rolig känsla!!! Eller när man är ute med sina tjejkompisar som alla är drygt 160 cm långa och man får böja sig ned för att höra vad som sägs eller om man vill säga något haha. Nu är det verkligen tur att jag har många långa kompisar (svenskar märk väl :))

Nu är det ju så att jag tycker att man många gånger blir väldigt mycket snyggare när man bär klackar. Vilket Dilemma! Benen blir snyggare, och hållningen många gånger (märk väl så länge den långa personen sträcker på sig- annars är det tvärtom – ”katastrof”), hela ens uppenbarelse blir generellt sett snyggare i klackar (tycker jag).

På grund av detta så går jag mycket i klackar, som utan tvekan gör att jag många gånger kan bli närmare 185cm om jag bär väldigt höga klackare. Jag använder de högsta klackarna när jag går ut och dansar. Dagtid, till jobb osv så använder jag absolut inte skyhöga klackar utan lägre pumps eller stövlar. Jag varierar ofta med platta skor också men jag känner mig alltid snyggare i klackar.

Nu är det tur att jag har kommit över mitt längd komplex sedan en bra tid tillbaka och tycker att det är jättesnyggt med långa tjejer. Min man Eric tycker också det (som tur är :)).  Man märks liksom när man går in i ett rum (uppenbarligen :)). Jag är numera stolt över min längd och sträcker på mig när jag går i mina klackar.

Det är nog något av det värsta som finns. En lång tjej i klackar som går böjd för att upplevas som kortare. Då tycker inte jag att man ska gå i klackar om man har det problemet. Nej, långa tjejer ta på er era klackar och sträck på er!

Eric är lång och jag kan gå i klackar med honom utan problem, alltså utan att bli längre än honom. Vilket är viktigt för mig. På grund av att man ofta kan känna sig som en jätte så är det mysigt att känna sig liten ibland :)  Nu är det ju många som är tillsammans med killar som är kortare än en själv. Många ser det inte som ett problem. Skönt för de!!! När det kommer till kärleken så kan man ju heller inte bestämma vem man vill dela sitt liv med, och det som betyder något för en betyder inget för en annan.

Vad tycker ni? Finns det någon gräns då man inte borde gå i klackar? 


Kanske en aning överdrivet men ändå :)

14 kommentarer:

  1. Absolut, tycker alla som vill borde ha klackar - så länge man klarar av att gå i dem.
    ... men annars är det bara att köra på tycker jag, även om man är lång - jag är 169 cm och hade gärna varit en dm längre :) Jag gillar klackar, blir mest kilklack till vardags dock :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med :). Den som vill ska absolut bära klackar.

      Radera
  2. hahaha syftar du pa mig som ar kort eller? hahaha Jag ar faktiskt nastan 163!!! Hahahaha Jag tycker du ser super snygg ut i klackar! Jag brukar ju ha ganska hoga pa mig sjalv sa jag kommer ju upp lite i alla fall. Plus - da ar jag i lagom hojd att jag kan gora motorboat pa dig HAHAHAHAHAHH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha kanske litegrann :)... hahahahaha motorboat är anledningen till att jag kör på klackar när vi går ut lol!!!!

      Radera
  3. Tacka vet jag sköna streetskor! :D Det är vad jag har till vardags! Passar mina övriga klädval bättre.

    Men eftersom du och jag är EXAKT lika långa (och det har vi ju kollat ännu en gång) borde ju min åsikt vara extremt viktig... ;) Tycker det är jättesnyggt med klackar och långa tjejer! Framför allt om de är så smala och fina som du är! :) Själv har jag klackar när jag går ut och då helst inte alltför höga men det är mer en bekvämlighetsfråga. Mina fötter är extremt bortskämda.

    Håller förresten på med en beställning på en tavla på ett par favoritskor... Och jag kan säga att de är något alldeles extra! Men det är en present så jag kan inte visa förrän det datumet passerat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jaja jag ser din åsikt som extremt viktig och håller med dig. Tycker att du är jättefin i dina klackar också (de lite lägre då för bekvämlighetens skull så klart :)). Och tacka vet jag streetskor, de är inte helt fel heller.

      Ska bli spännande att se när den är klar. Undrar om jag kanske vet vilka det är. Hmmmm jag har faktiskt en aning :)

      Radera
    2. Naa.. Det är alltså inte favoritskor till mig utan till hennne som ska få tavlan... Och jag tror inte du kan gissa... Har aldrig sett något liknande! :) Men du får hålla dig till april! :)

      Radera
  4. Såklart kan man gå i klackar om man vill. Tror det har att göra med åldern också hur pass självsäker man är. Jag har inga direkta komplex längre, inte som när man var runt 15-18 och nojjade för det mesta ialla fall. Tycker det är snyggt när långa personer går i klackar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har absolut med åldern att göra tror jag. Det är ju en sak som är skönt med att bli äldre i alla fall :). Att man bryr sig inte lika mycket längre om det som kanske mer eller mindre egentligen är småsaker.

      Radera
  5. Hittade din blogg nu. Köpte idag de högsta klackar jag någonsin haft. Jag är själv 177 cm, klackarna är ca 12 cm.. Dom är så sjukt snygga, men har ändå inte kommit över mitt komplex än. Tänkte tvinga mig själv att bära dem och vänja mig helt enkelt.

    SvaraRadera
  6. Det här inlägget har några år på nacken men jag provar att kommentera i alla fall. Snälla kom till mitt forum och dela med dig om dina erfarenheter ur det långa perspektivet! Du kanske vill skriva ett linlägg hos mig. Six Feet Up är ett forum där långa kvinnor kan utbyta idéer kring shopping och få erbjudanden på lämpliga kläder och skor. https://www.facebook.com/6feetup www.sixfeetup.se

    SvaraRadera