torsdag 14 februari 2013

Glad Alla Hjärtans Dag


Glad Alla Hjärtans Dag till er alla. Hoppas ni har haft en superbra dag hittills. Det är ju kväll i Sverige nu. 

Vi kommer inte göra något speciellt ikväll. Jag brukar laga något extra gott till Eric och möjligtvis köpa ett kort. Även om det är en helgdag som handlar om att konsumenten ska konsumera så mycket som möjligt så är det allt roligt att kanske få ett kort eller blommor :). Mer än så behövs verkligen inte!

Jag kom in till jobbet nu i morse och fick en latte av en arbetskompis. De sålde tydligen 2 för 1 kaffe på Coffee Bean och han frågade då om jag ville vara hans  ”Valentine” (jobb valetine märk väl – jag har ju min äkta hemma sedan runt 11 år nu) och nu kom en liten leverans med små chokladkyssar och en hjärtklubba. Bra start på dagen! Fasen, jag skulle också tagit med mig något till alla dock!

Jag kanske har berättat detta tidigare i bloggen men vill dra det igen. När vi gick i gymnasiet så köpte man nejlikor med ett litet meddelande till någon som man tyckte om, det kunde vara vänskapligt eller romantiskt. På alla hjärtans dag sedan då skulle alla dessa nejlikor delas ut och då satt alla i sina bänkar och väntade och hoppades att de inte skulle bli utan (så hemskt)! För att undvika denna hemska känsla så köpte jag och mina vänner alltid nejlikor till varandra så att man var garderad haha. 

Hur som helst, sänder er alla en massa kärlek idag! Tusen pussar och kramar!





9 kommentarer:

  1. Glad alla hjärtans dag! Ja det är det där lilla extra, att uppmärksamma varandra lite, lite extra idag som är det roliga!
    Men fy, sådana tillvägagångsätt hoppas jag skolor har slutat med vid det här laget. Fruktansvärt. Som när eleverna själva väljer ut sina lagkamrater och de stackare som blir kvar mot slutet som ingen vill välja... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!! Jag kan inte förstå att vuxna människor inte kunde förstå att det var fel eller är fel om det fortfarande pågår. Sunt furnuft!

      Radera
  2. Ja just det, en nejlika som dem delade ut. Det kommer jag ihåg nu när du skriver det. Ja fy så tråkigt å bli utan. Kram. Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så hemskt det var om man blev utan. Vi löste ju det med att gardera oss ;). Men stackars de som satt där och inte fick en enda :(

      Radera
  3. Hos oss var det rosor. Tur att man hade pojkvän genom hela högstadiet och gymnasiet så jag fick alltid en ros, men jag tyckte faktiskt synd om dom som inte fick en. Det blev också en liten tävling om vem som fick mest och självklart var det bara dom mest populära som fick massor.

    Aja, trevlig alla hjärtans dag till dig ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker att det är så fel! Hoppas att de har slutat med det vid det här laget.

      Radera
  4. Tror att jag hade kvar de där små lapparna som satt på ganska länge... Du vet, där man fick skriva små gulliga meddelanden. Minns att jag hade flera fina från dig! :) Tack! Men det är ju som sagt förkastligt... Nu för tiden kan jag inte tänka mig att det är så i skolorna. Idag blir man utstött och mobbad på nätet istället... Tänk att vara 14 år och inte ha några vänner på facebook! Inte roligt säkert...

    Själv har jag ju inte varit med... Förrän daagsverk nu gått med... Men det borde du ju veta... ;)

    Hoppas ni hade en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen har du sparat de. Så roligt. Vad kul det hade varit att titta tillbaka och se vad man skrev :). Nä sådana hemska grejer hoppas jag att de har slutat med.

      En bra grej som de gjorde när vi gick i högstadiet i alla fall var ju att dela ut halva kort från en kortlek som man sedan matchade så att ingen skulle bli utan en kavaljer. Kommer du ihåg?

      Radera
    2. Balen på slottet - klart jag kommer ihåg! :)

      Nä, jag har inte kvar dem längre men jag hade ett tag och hittade dem när jag städade ur någon låda... Du skrev säkerligen något väldans gulligt! :)

      Radera