onsdag 6 februari 2013

The Happiest Place on Earth

Kom precis hem från jobbet. Phhhheeww!!! Har jobbat övertid idag och kommer göra det fler gånger inför vår konferens som är nu i februari i Orlando, FL på inte mindre än - Disney World. " Jag har alltid varit besatt av allting Disney sedan jag var liten. Har väl sett alla disneyfilmer som finns och min ABSOLUT största Disney idol är utan tvekan Kalle Anka. Disney World måste helt enkelt vara "The happiest Place on Earth."

Jag har bara varit på Disneyland i Los Angeles och älskar det men Disney World ska ju vara helt otroligt storslaget. Det ska tydligen ta närmare en vecka att se allting. Tyvärr kommer inte jag se speciellt mycket av det för det kommer i princip bara bli jobb. Det var tänkt att Eric och Lilja skulle följa med och vi skulle stannat ett par dagar extra men i och med att Eric har börjat ett nytt jobb nyligen så går inte det. Åhhhh vad jag kommer sakna de!!!

Imorgon kommer jag få jobba hemifrån för liten Lilja har fått en ögoninfektion (bindhinneinflammation). Hon får inte gå tillbaka till dagis tills vi har behandlat med droppar under 24 timmar på grund av att det är så smittsamt. Hon är verkligen en trooper alltså. Trots att hon måste ha jätteont så ville hon bara leka och säga hej till alla i väntsalen hos doktorn sa Eric.

Har aldrig jobbat hemifrån med liten bebis förut så vi får se hur det går!



8 kommentarer:

  1. Vilket härligt ställe att ha konferens på! :D Disney är ju onekligen en stor förebild. Illustrationsmässigt och själva hantverket tycker jag var bäst förr men de har en förmåga att underhålla och bjuda på humor som är fantastisk!

    Hoppas du fick gjort något vettigt under dagen och att snuttis är bättre! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt super var han den där Disney!!! :)

      Nja, det är inte lätt kan jag tala om...puuuuhhhh. Det börjar väl vända för snuttis litegrann.

      Radera
  2. Ääälskar Disney! Man kan aldrig bli för gammal för det stället ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx att få åka på konferens på Disney World!:)

    SvaraRadera
  4. ooOj, jag hade inte heller haft nat emot av att ha konferens dar! :) Coolt!! Haller med Malin dar... man kan aldrig bli for gammal for disney! Hoppas du hinner med att se nat iallefall..:) Har sjalv vart pa Disneyland i LA...:) Lite nyfiken, vad jobbar du med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen att jag hinner se något av Disney World också :). Jag jobbar som en Operations Analyst på ett property management företag här i Santa Barbara. Jag får skriva ett inlägg om det och förklara mer :)

      Radera