fredag 15 februari 2013

Kärlek

Alla Hjärtans Dag blev faktiskt högt över förväntan. Först var det en massa smågåvor på jobbet och sedan kom det ett blomleverans till mig med de finaste rosorna jag någonsin sett. De var mörkt röda, stora och breda. De såg nästan ut som sammet. Jag tog faktiskt hem de för jag ville ha de hemma på kvällen men det blev Eric väldigt upprörd över för han ville att jag skulle njuta av de på jobbet veckan ut. Så det var bara att ta med mig de tillbaks till jobbet idag. Tur att jag går in redan vid 7 så det inte är så många där. Så pinsamt!  Som att jag drar med mig blommor hemifrån eller något för att visa att jag fått blommor. Det gick ganska smärtfritt i alla fall.

Jag hade ett kort till Eric där jag förklarade min kärlek för honom :) och en liten present till Lilja - två små hårband. Jag hade också köpt två cupcakes till mina Valentines - en stor och en liten. Och så lagade jag pasta och lax i en cremesås som faktiskt blev jättegott.

Erics pappa kom förbi med blommor, kort och ett litet självlysande hjärta. Han ringde och bad mig komma ut då han satt i bilen och hade satt hjärtat på taket som en siren. Gulligt värre!!! Som om det inte skulle vara nog med det så fick vi ett litet snabb-besök från min svägerska samt familj. De hade med sig en liten hink fylld med hemmagjord choklad och en en söt liten rosa apa till Lilja :).

Resten av kvällen myste vi bara och tittade på vår nya serie (som vi äntligen kan se tillsammans - kan vara svårt att hitta serier vi båda gillar) och som jag är besatt av, Downton Abbey. Det är ju så bra. En väldigt bra dag med andra ord fylld med kärlek!






7 kommentarer:

  1. Glad att du hade en fin dag! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Dan efter kommer du tillbaka med blommorna:) förstår att det kändes lite pinsamt:)
    Kram /Karin

    SvaraRadera
  3. Låter som en fin dag. Och kul det där med blommorna :)

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad mysigt ni verkar ha haft det :) hahahah, vad gulligt det där med blommorna :) ... men man vill ju njuta så mycket som möjligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis jag fick ju en dag till tills det var dags att ta med de hem igen :)

      Radera