lördag 11 januari 2014

25 Veckor & 2 Dagar Gravid

Omg jag skrev ett helt inlägg som inte sparades. Så himla frustrerande! Nu får jag försöka komma ihåg vad jag skrev.

Jag kan inte säga att jag har mycket att klaga över denna graviditet. Jag mår jättebra och nu är det redan mindre än 15 veckor kvar tills vi får möta våran lilla bebis. Jag har börjat träna litegrann vilket verkar göra underverk för mig både fysiskt och psykiskt. Jag kan berätta att det här med viktökningen som jag var förvånad över från första början har ändrat sig totalt. Jag förstår verkligen att jag har gått upp de kilona de säger. Häromdagen så var Laurie på yoga och när jag såg mig själv i helfigurspegeln så fick det upp ett ljus för mig. Allt blev klart! Så nu känns det extra bra att ga börjat röra på mig så kanske jag kan stoppa detta innan det går till överstyr. Det enda som är är att när jag går på löpbandet så kan magen spänna sig så att det för riktigt ont. Är det någon som vet om man borde sluta när man känner så eller är det ok?

Mina glukos testresultat världen kom tillbaks förhöjda. Nu vill de att jag kommer tillbaka nästa vecka för ett tre timmars test. Jag kommer ihåg att när jag var gravid med Lilja så var mina värden förhöjda efter första testet men det andra kom tillbaks helt ok. Jag hoppas det är samma sak denna gången. Är det någon annan som har haft de erfarenheterna? 

8 kommentarer:

  1. Fin du är!! Jag gick upp en hel del under min graviditet, just för att jag mådde så illa och inte ens kunde träna. Kunde knappt gå ibland utan att jag ville spy.
    Jag fick förhöjt på mitt andra glukostest, men min OB sa aldrig nåt till mig. Jag fick en ny OB några veckor senare och hon ordnade det där tretimmarstestet som visade sig vara något förhöjt också. DÅ var jag i vecka 37 och fick gå på koll på nån specialavdelning och kolla mitt blodsocker hemma varje dag efter måltider och hålla koll på vad jag åt och när jag åt. Jag hade ingen allvarlig graviditetsdiabetes, men de måste ju hålla koll. Det hade kanske varit bättre för oss båda om min första OB hade uppmärksammat detta tidigare. Han var riktigt dålig så här i efterhand. Det gick bra i alla fall och jag tror inte du behöver oroa dig oavsett hur det går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fy så hemskt att vata så illamående. Då det inte finns något man kan göra för att lindra det. Genomgick en del av det också men det verkar inte på långa vägar ha varit lika hemskt som ditt.

      Tack så jättemycket för infon om glukos diabetesen och tester osv. Ska inte oroa mig då :)

      Radera
  2. Fin du e!!!
    Va skönt att det känns bra med träningen!
    Jag vet inte men om det gör ont kanske du ska vila lite eller träna i lugn takt. Kolla va din barnmorska säger :)
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin för lögnen haha. Känner mig riktigt sliten. Speciellt det här kortet visar det lol. Tack för tipset :). Kramis

      Radera
    2. Verkligen ingen lögn!! Du e lika snygg som alltid!! Säger som caroline, att du ser inte för stor ut bara magen men där e ju bebisen :)

      Radera
  3. Då måste du vara riktigt vass på att ta bilder - det SER inte ut som att du är så stor, bortsett från magen, som sagt... Du är som alltid jättetjusig! :) Men vad skönt att du kommit igång med träningen - hoppas du får ordning på magknipet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh vad snäll du är Cåååroolinnnee! :) Ja jag vet. För jag lovar när jag står i spegeln på gymmet så ser det inte ut som kortet ovan. Hade varit ok om det varit så :)

      Radera
  4. Så himla kul att ni väntar barn, Linda!!! Vet inte om jag skrivit det tidigare, men det gör jag det igen i sådana fall, Grattis till graviditeten! Du ser jättefin ut!

    SvaraRadera