fredag 3 januari 2014

Nyår

Vi hade det jättemysigt på nyår. Först så gick jag och in smurfis en prommis längs stranden, lekte på lekplatsen och åkte sedan och handlade några sista minuten grejer som skulle lagas till kvällen.

Till kvällen så åkte vi till Lenny, Susanne och Skyla som hade gjort det jättefint. Vi gjorde jättegod nyårsmat a la Sweden; toast Skagen, fläskfile, potatisgratäng och sallad. Till dessert hade Susanne gjort Panna cotta som jag aldrig hade testat förr. Det var ju hur gott som helst! Det här måste jag börja göra också som dessert.

Vi klarade oss nästan ända fram till nyår men i och med att Lilja var uppe och fortfarande betedde sig helt ok så kände vi att det var bäst att åka hem innan tolvslaget så vi kunde lägga henne. Eric och jag firade in det nya året liggandes i sängen och tittade på när bollen släpptes i New York. Några minuter senare snoozade vi.

Nyårsdagen spenderades på stranden med familjen Welsh. Eric var tvungen att jobba men jag och Lilja åkte. Det var lite kallare än vi hade trott, men det var helt ok.

Ben, Eric och jag går alltid igenom våra nyårslöften tillsammans, så till helgen ska vi göra det. Bättre sent än aldrig. Har ni några nyårslöften? Hoppas ni alla hade en jättebra nyår och en bra början på det nya året!

Lilja vägrar gå någonstans numera utan sin docka och vagn, så det blev inte mycket motion för min del (som tydligen verkligen behövs efter sist doktorsvisit). Vi går i snigeltakt.


Så fin dukning :)

Man kan aldrig börja de för tidigt!






Tre munchkins!

Lilja med sin faster Laurie!

11 kommentarer:

  1. Jag har slutat ge nyårslöften för jag är så dålig på att hålla dom ;)
    Men jag brukar alltid se årsskiften som en nystart och brukar vara jättepeppad på att ändra mitt liv till det positiva. Brukar gå sådär, halvvägs genom året brukar motivationen sjunka och om jag har för långa uppehålla i t.ex träningen så brukar det vara svårt att komma tillbaka i rutinerna.
    Så vi får se hur 2014 blir men som alltid är jag nu i alla fall jättepeppad :)

    Det ska bli kul att höra om era nyårslöften :)

    Ni såg ut att ha en mysig nyårsafton, så himla gott med toast skagen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag är exakt likadan och allt går jättebra till en början av året men sedan går det snabbt utför. Hoppas det blir ändring på det i år. Ja, jag kommer ihåg att du var jätteduktig med träningen ett bra tag under 2013. Så svårt att hålla igång det.

      Jag är också jättepeppad för nya året. Hoppas att man kan hållla löftena denna gången. Vi ska prata om de varje månad så att man ser om man är på track eller ej.

      Toast Skagen är bara så gott. En av mina svenska favvisar :)

      Radera
  2. Nämen vilken sötis på film!! Va rolig hon va när hon försökte jumpa!! Hon verkar inte speciellt blyg :)
    Kram /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nä hon är väldigt framåt. Måste fått det av pappa :)

      Radera
  3. God fortsättning :) Vilken söt video - underhållande! Härligt att barn är så lättroade, och vilken studs ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! :) Ja hon kan verkligen det här med studsen :)

      Radera
  4. I LOOOOOVVEEE that pic of you and Lily together. Gorgeous!

    SvaraRadera
  5. Vad blir det för nyårslöften då? Mer än att du ska läsa mer böcker i år... ;) Regelbundna reningsveckor? :D Väntar fortfarande på att du ska maila mig i hälsoärendet som vi pratade om för... Ja...Vet inte... Ett år sen? Mer? :)

    Låter som en trivsam nyårshelg i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en hel del faktiskt. Får se hur det går. Ja, böcker är på listan men inte reningshelger. Hmm borde nog addera det :). Ja, jag har inte sett röken av dina heller haha

      Radera
    2. Det borde du! :)

      Jaså, då måste mina mail ha kommit bort på vägen... ;) Får göra nya försök helt enkelt!

      Radera