tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År

Alla skriver ju en liten notis i sina bloggar om året som gått och jag tänker inte vara sämre jag. Jag hittade den här listan från Steel City Annas blogg som i sin tur hittade listan hos Underbara Clara. Det känns lite enklare att svara på dessa  istället för att skriva en hel årsresume. Jag är för lat helt enkelt. 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? 

Det borde jag väl ha gjort men jag kan inte komma på vad det skulle vara. Jo, kanske att bli en Stay-At-Home mom. Det är ju något nytt för mig. 

Genomdrev du någon stor förändring? 
Den här frågan går nästan ihop med ovanstående. Att jag inte längre jobbar ett 9-5 jobb, utan jobbar nu hemma 24 timmar om dygnet :). Plus att jag är gravid med dotter nummer 2 :).


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Ja, och allt gick jättebra.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 

Den 30:e oktober då jag slutade jobbet för att vara hemma med min Lilja och leva lyxliv ;). Börjar förstå att allt går i hemmafru tecknet här verkar det som.

Dog någon som stod dig nära? 

Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du? 

Det enda landet som jag var i då klockan slog tolv 2013 var Svedala! Det var det enda landet. 

Bästa köpet?

Vet inte! Antagligen inget speciellt.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Ja, gud ja! Många! 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? 

Kanske lite mer struktur här hemma. Vi får se till att ha vissa saker schemalagda under veckodagarna så att inte alla dagar går ihop. När jag jobbade var allt för schemalagt men nu känner jag att jag behöver lite mer än vad jag har av det. Visst är det underbart att vakna upp och inte ha något planerat och ta dagen som den kommer, men inte varje dag känner jag. Och mer tid med nära och kära, vilket jag faktiskt kommer få en stor del av då mamma kommer komma hit för bebis nummer 2 :).

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat kanske. Det har inte varit mycket med det i år. Nästa år ska det bli ändring på det!

Vad önskar du att du gjort mindre? Jag önskar att jag brytt mig mindre av vad andra tycker, men det håller jag absolut på att bli bättre på i alla fall :)

Favoritprogram på TV? 
Åh gud!!! 2013 fastnade vi först för Downton Abbey som ju bara är SÅÅÅÅ bra. Fan att Matthew skulle dött. Jag tror vi ligger en säsong efter er i Sverige. Sedan fastnade vi båda för Breaking Bad som jag bara inte kunde sluta titta på. Vi fick köpa den sista säsongen i och med att vi inte har TV längre, men det var det värt. Nu den sista tiden så har Dexter kommit till Netflix och jag bara ÄLSKAR det. Jag vet, människan är en seriemördare men jag tycker så mycket om honom ändå!

Bästa boken du läste i år? 
Det här är ju bara pinsamt alltså. Tror nämligen inte att jag läste ut någon bok. Jag började dock på några. Usch, det får det bli ändring på i 2014. Jag vill börja läsa fler böcker. 

Största musikaliska upptäckten? 

Upptäckte ingen ny. Usch, så tråkig jag är.

Vad var din största framgång på jobbet 2013? 

Att jag lämnade jobbet tror jag haha. Annars så är det nog bara att jag kände mig väldigt uppskattad när jag slutade jobbet. Folk verkligen säger vad de tycker och tänker här vilket var väldigt uppskattad hos mig :).

Din största framgång på det privata planet? 

Tror att det måste vara att jag har börjat att försöka att inte oroa mig för saker och ting för mycket. Ofta går det ju inte att styra ändå. Det här är något som jag jobbar på dock. Plus att jag försöker att bara omringa mig med positiva människor. Har varit för mycket negativt ett bra tag.

Största misstaget? 

Självklart måste jag ha gjort misstag men jag kommer inte på något just nu. Måste vara för att jag är helt perfekt ;). 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Jag tror jag var, eller rättare sagt blev gladare ju längre året 2013 gick. 

Vad spenderade du mest pengar på?

Familjens pengar gick nog mycket till blöjor men till mig personligen så tror jag att det var mina extensions (japp satte i nya i lördags :)). Jag använde mina julpengar. Jag går också till en väldigt duktig asiat i stan' som tar en bråkdel mot vad andra salonger tar.

Något du önskade dig och fick? 

Ja, en ny hobo plånbok i julklapp :).

Något du önskade dig och inte fick? 

En kitchenaid :(. Väldigt materiellt blir det här. Jag kunde ju också skriva att jag önskar väl mig kanske lite mera egentid inför 2014. Längtar efter att sova ut utan att bli väckt och att få ta ett bad utan att det står någon där och tittar på mig :).

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 

Inget speciellt. Vi gick ut och åt med Erics föräldrar. Jag har aldrig varit så extrem med mina födelsedagar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

En Sverige resa under sommaren. Finns inget som går upp mot den svenska sommaren och träffa nära och kära.

Vad fick dig att må bra? 

Min familj, Eric & Lilja!

Vem saknade du? 

Min familj och mina vänner i Sverige. Man kommer väl aldrig riktigt känna sig hel som utlandssvensk. Är man hemma i Sverige så saknar man USA och allt vad det medför och så vice versa.

De bästa nya människorna du träffade?

Oj, det har varit en hel del nya människor man träffat under 2013. Många jättebra och många mindre bra haha.

Mest stolt över?

Hur min lilla bebis utvecklas och växer upp. Hon är så god och så snäll. Det är jag stolt över.

Högsta önskan just nu? 

Att 2014 blir ett jättebra år som vi kommer titta tillbaka på.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 

Jag tänker involvera mig mer med volunteer jobb och försöka hjälpa till där jag behövs i och med att jag har mer tid till sådant nu. Jag kommer också försöka starta min egen business här hemma. Mer om det sedan. Vågar knappt skriva detta här för att då känns det mer verkligt och blir mera press. Men kanske bra det.




Jag önskar er alla ett Gott Nytt År med ett otroligt 2014 som innebär och innehaver allt ni vill. Nu kör vi!

10 kommentarer:

  1. Skönt att försökring och sånt ordnat sig!! Nu ser man att du är gravid !! ...hehehe kan tänka mig att det där med viktuppgång vid graviditet är lite knepigt ;)

    ...ahh så det blev extensions ;) minns att vi hade en diskussion om det för ett år sen eller så hahaha :) Och vad spännande med egen business hemma! - hoppas du berättar mer sen ;) ... och lite press är bra, för då blir det av!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet. Kommer ihåg det. Du hade samma problem som jag att ditt hår aldrig växte än till en specifik längd eller hur?! Jo, jag får berätta mer senare. Tror att det kommer bli en ganska långsam start i och med att bebis är på "G" osv men spännande ändå :). Kramar

      Radera
  2. Jätteroligt att läsa tycker jag!! Jag hoppas att ert 2014 blir jättefint! Och det lär det bli med en ny liten familjemedlem som snart kommer!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år Liindiis!! Va spännande!! Va e detta för business :)
    Hoppas vi ses nästa år!!!

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go Nytt År Kaaariiiin. Hoppas verkligen att vi ses i år! Berättar mer om business sedan :). Många kramar

      Radera
  4. Jag önskar er all lycka och framgång under 2014! Spännande med egen business! :) Jag hejar på dig!
    Många kramar

    SvaraRadera
  5. Det låter som ett bra år! Trots den sparsamma insatsen på de kulturella planen... Inte läst en enda bok!? :) Vet du, jag läser ju ganska mycket och varje gång jag är i någon bokaffär, antikvariat eller loppis och letar böcker och får se Virginia Andrews tänker jag på dig! :)

    Bra att du har gått ut "offentligt" med ditt projekt att starta eget - då får du nog lite lagom press på dig att ta tag i det! Och det kommer bli toppen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja vet. Pinsamt att skriva det tyckte jag men var ändå ärlig. Nu får jag bara ändra på det inför 2014 helt enkelt :). Hahaha kan tänka mig det. Det var ju mina favvisböcker!

      Jo men lite skrämmande är det ändå. Kommer ta ett tag men bättre att folk vet så att jag får lite mer press på mig som sagt. Tack för stödet. Kramis

      Radera