lördag 14 december 2013

Los Olivos & Gumbo Julfest

Idag har varit en superbra dag. Åkte upp till Big Chick i Solvang för att sedan ta vårat pick och pack och dra till Los Olivos, vilket är en liten sagostad lite norr om Solvang (kanske 10 minuter). Allt är mini och jättegulligt! De har i princip bara en kyrka, en brandstation, några restauranger och en massa vinprovningsställen.

Big Chick hade gratis vinprovning på ett ställe så vi gick dit och såg på när Big Chick pimplade allt vin. Det var två för en så hon fick två testningar. Sedan träffade vi på Susannes man som jobbar på ett vinprovningsrum i Los Olivos. Där inne var det full fart, en massa liv och rörelse till skillnad mot det första stället vi var på som var som ett begravningsställe. 

Efter en mysig dag i Los Olivos så åkte jag och Smurfis på Gumbo Julfest hos James & Laurie. De har gumbo fest årligen och jag tror banne mig detta är första året som vi har kunnat komma. Tur var det för maten var hur god som helst. Eric växte upp i Louisiana när han var liten där det ofta bjuds på gumbo. Gumbo innehåller ris, korv, kyckling, kryddig sås, potatissallad och ofta har man vitlöksbröd till. Jag åt tre omgångar, då förstår ni hur gott det var. Det var också någon människa som åt upp min första portion när jag gick på toaletten. Konstigt, eller hur! Nu kan jag knappt gå. Men det är ok för soffan är mitt nästa mål ikväll. 

Ha en bra lördagskväll alla!


Man kan aldrig börja för tidigt med vinprovning.

Lilja var livrädd för snögubben. Här träffar vi på Lenny :)


Barnen hade utomhusbiograf! Inte helt fel kanske.

2 kommentarer: