tisdag 10 december 2013

Lucia med SWEA

Jag vaknade tidigare än Smurfis idag bara för att någon kompis till Eric bestämde sig för att ring honom klockan halv sju på morgonen. Vem gör så? Hur som helst var det jätteskönt att ha en sekund för mig själv på morgonen innan mitt skift började och slavdrivaren börjar begära det ena efter det andra.

Idag så tror jag vi ska bege oss ut på en morgonpromenad och sedan ska vi baka de där pepparkakorna som jag har tjötat om ett bra tag här i bloggen, och kanske även lussekatter om vi hinner.

Jag vet inte om jag har berättat det här men varje tisdag så bakar jag någon slags efterrätt för en ungdomsgrupp som Eric går till varje vecka för att hjälpa till. Det är en ungdomsgrupp genom Mike (som är pastor och vigde oss) & Mary-Ann (som är Mikes fru), där de försöker hjälpa ungdomar som har kommit på fel spår. Så det minsta jag kan göra känner jag är att hjälpa till med desserten. Idag får de få pepparkakor. Räknas det som en efterätt?

Igår kväll så hade SWEA Lucia för oss svenskar här i stan'. Jag ville verkligen gå för jag tycker det är så viktigt att bibehålla de svenska traditionerna. De gjorde ett jättebra jobb med svensk fika, glögg, luciatåg och lotteri. Bara nitlotter tyvärr!

Berit i nedre vänster hörn!








6 kommentarer:

  1. Jo jag tycker pepparkakor räknas som efterrätt - särskilt om du slänger på lite glasyr :)
    Vad roligt med luciatåg! SWEA har föresten sin årlig julmarknad här i LA denna helg ( söndagen den 15:e ) om ni har vägarna förbi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev utan glasyr a la "Swedish Style..." men men...

      Jag veeeet, vi ska nästan med all säkerhet åka dit. Kan inte du mejla mig ditt nummer (linda_h_us@yahoo.com), så textar jag dig när vi är där. Om vi är där så måste vi ju bara säga hej i alla fall :). Bloggträff haha. Om ni ska dit vill säga...

      Radera
  2. Åh, vad mysigt, med lussefika ;) När SWEA hade sitt jippo här, redan i Nov så kunde vi inte tyvärr. Har inte bakat ett dugg än, men funderar på lussekatter i dag ;) har helt tappat intresse för sötsaker, usch vad tråkig jag är ;)

    Tycker det är häftigt att ni engagerar er i en ungdomsgrupp, och snällt av dig att baka. Bakar / gör du bara svenska efterätter/bakverk eller allt möjligt ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad tidigt SWEA hade sitt hos er. Du, jag är själv så dålig på att baka så det är inte klokt men tänkte att nu får jag bara köra, så blev det lite pepparkakor i alla fall. Men alltså, hur bra är inte det att ha tappat sugen på sötsaker. Herregud!!! Sktibra säger jag!!!

      Ja tack :). Det var något som jag velat göra länge men riktigt inte orkat ha hängandes över mig när jag jobbade osv. Nu är det jätteroligt när man har tid och ork. Kram

      Radera
  3. Pepparkakor är fullt godkänt! :) Och vill man gotta sig lite extra så är ju blåmögelost givet till! Men det kanske inte kidsen gillar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag aldrig testat. Det låter jättegott!!!

      Radera