fredag 20 december 2013

Gift Exchange

Igår tog jag och min bästa kompis Lilja den lilla skytteln som går upp och ned på State Street (typ Kungsgatan) ned till stranden. Det var rikigt kallt ute (för Santa Barbara mått mätt) så det var riktigt mysigt att vara ute. Man fick stängs sin luvjacka typ. Riktigt ruggigt! :)

På eftermiddagen kom Big Chick hem till oss för vi skulle göra en liten "gift exchange." Big Chick och jag är experter på budget gåvor. I år lyckades vi riktigt bra med våra budgetgåvor. Allt gick i bagarens tecken. Jag fick ett recept som jag har velat ha länge, samt bak mått osv, medans Big Chick fick ett förkläde. Vi var båda jättenöjda. Liten Big Chick fick sin favorit Musse i julklapp av Big Chick. 

Chantel, en jobbarkompis kom över lite senare för att byta gåvor hon också. Det här var tydligen bara den första delen av julklappen. Nästa del kommer efter jul. Fick en jättegullig liten paket som innehöll hemmabakta kakor och min favvo lotion. Chantel fick en lykta från mig och hemmagjord choklad bark. Har ingen aning om man säger så men choklad som man smälter och har blandat med vad man vill (typ nötter, kola, choklad osv.), sedan kyler man det och sedan bryter i rutor. 

På kvällen skulle vi gå till Penelopes skolavslutning då de skulle sjunga julsånger i kyrkan. Jag missuppfattade tydligen tiden helt, så vi kom en hel halvtimma för sent och missade hela föreställningen :(. Efter det så hade Laurie ett litet pizzaparty hemma hos sig så dit bar det av.

Visst ser det kallt ut!?



Fina Chantel!

Det här är kärlek :)






6 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en fin och god jul! Och ett gott nytt år!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mysigt ju! Fast trist att missa föreställningen! Apropå pepparkaksdeg så har jag läst att man kan ha degen i kylen i ca en vecka. Man kan ju också frysa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snällt. Tur att jag slängde ut den då :). Nästa år får jag komma ihåg detta. Bra att man kan frysa in den i alla fall :)

      Radera
  3. Ja, oj så kallt det ser ut med palmerna som vajar mot den klarblå himlen... ;)

    Trevliga klappar! Tycker om gåvor som kommer till användning. Inte mycket för prydnadssaker och liknande!

    SvaraRadera