söndag 8 december 2013

Svenskt Julbord

Igår var det Svenskt Julbord i "The Hollems" hus. Vi körde en potluck så alla tog med sig en del av julbordet. Gjorde ju det hela så klart mycket enklare. Vi hade så mycket god mat alltså. Vi svenskar vet vad som gäller när det är god mat. Även om det inte hålls med om överallt i världen ;). Huvudsaken är att vi tycker det :). Eric och Joe tyckte det var jättegott i alla fall och de är ju amerikanare. Det enda som saknades var väl bara knäck, glögg och ris a la malta. Min favvis på julbordet är nog skinkan (som kan användas om och om igen), rödbetssalladen och ris a la maltan. 

Till dessert så hade vi pepparkakor (köpta då haha), pepparmint choklad och helt otroligt goda lussebullar från Susanne :).

Tyvärr har jag inget kort att visa på själva huvudpersonen, Alexis Jade, som var så fin i sin julutstyrsel. Så fort jag får det skickat till mig ska jag sätta in en bild. 

Susanne hade gjort en suverän Janssons Frestelse (vilket jag har bara vågat mig på en gång tidigare i livet, men gud så god den är) och julskinkan som var så god. Angelicas rödbestsallad gick inte av för hackor. Så jäklans gott alltså.

Lilja är ledsen för att hon inte får hålla sin enorma elefant som numera måste med överallt.

2 kommentarer: