onsdag 18 december 2013

IKEA

Vi åkte till IKEA idag med Laurie, Violet & Julie. "Hem Kära Hem!" ÄLSKAR att gå runt på IKEA. Jag är verkligen en sådan som kan gå i timmar och bara strosa runt.

Fick köpt en del julklappar och även en del kul saker till mig själv som nya tallrikar. Jag köpte vita den här gången. Sist gång köpte jag mörkt turkosa och kan nästan spy på de i dagsläget. Tror att jag i framtiden ska köra på bara vitt. Så mycket fräschare. Fick även köpt champagneglas som jag velat ha hur länge som helst, en stol till mitt skrivbord så jag slipper sno Erics och lite annat smått och gott. 

Violet och Lilja tog över IKEA. Violet klättrade på allt som fanns och Lilja tog efter och skulle göra samma sak. De drog fram som små ångvältar men kul hade de. 


Jag hade ingen aning om att IKEA hade både julskinka och prinskorv. Skinkan kostade runt $10, vilket är lite skillnad på den svenska skinkan som jag såg man kunde beställa online för $54. Bra att veta tills nästa år :)

10 kommentarer:

  1. Nice :) Det är trevligt att strosa på IKEA, man får mycket inspiration tycker jag :) Hade otur med tallrikarna vi köpte på IKEA, de såg helt sönderslitna ut efter ett halvår,,, totalt sönderispade, så vi slängde dem och köpte nya på Macys :) Men IKEA har klart snyggast design ;) Men 90% av vårt möblemang kommer från IKEA haha. Åhh champangeglas vill jag också ha ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej hoppas att det inte blir likadant för oss då. Jag älskar redan de vita tallrikarna. Men det är likadant med glasen, jag har handlat jag vet inte hur många vinglas därifrån och de går sönder ganska fort. Blir väl likadant med champagneglasen. Men det är väl det man får för $5 :)

      Radera
  2. Vart ligger ert närmsta IKEA?
    Ja det är lite som att komma "hem". Man är visst inte lite hemkär när man utlandssvensk ;) Nu förtiden blir jag exalterad över allt som är "svenskt", hemma i Sverige hade man inte brytt sig lika mycket över att t.ex. hitta en kylskåpsmagnet i form av en dalahäst :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha verkligen inte. Man har väl aldrig uppskattat Sverige lika mycket som man gör som utlandssvensk :). Gillar din dalahäst förresten :)

      Radera
  3. Åh julskinka!! Det ska jag köpa nästa år minsann!!!

    SvaraRadera
  4. ....

    Glad så länge jag slipper åka till IKEA...

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näeee det som är så roligt!!!

      Radera
    2. NEJ - mycket folk och griniga småbarn! Men tänk på att jag har Sverige runt omkring mig hela dagarna ändå - du får flytta hem! Nu finns ju dessutom IKEA på torp också! :D

      Radera
    3. NEJ - mycket folk och griniga småbarn! Men tänk på att jag har Sverige runt omkring mig hela dagarna ändå - du får flytta hem! Nu finns ju dessutom IKEA på torp också! :D

      Radera