söndag 8 december 2013

Kristens Baby Shower

Kristen (våran gamla dagmamma) väntar en liten pojke som kommer komma till världen i februari. Det firades ju så klart med en baby shower. Baby showers är ju väldigt vanliga här i USA. En massa vänner och familj samlas, det finns en massa god mat, man pratar, umgås, spelar baby shower spel, paket öppnas som alla oar och aar över. Det är en väldigt gullig tradition. 

Jag hade från början väldigt svårt för baby showers då jag kände att det nästan kändes som att man tvingade folk att handla presenter till en. Men efter min svägerska hade en shower för mig och när jag insåg att faktiskt alla vill fira den nya bebisens ankomst och är väldigt exalterade för dig, för att inte tala om hur mycket det hjälpte oss finansiellt sett, så ändrade jag min inställning. Det var verkligen otroligt. Jag får ta och visa bilder från min shower här i bloggen så att ni får se.

Fina Kristen!



Lilja träffade några gamla kompisar från dagmamman. De går WAY BACK!

3 kommentarer:

  1. Så fin kappa! :) Och skorna på tårtan är ju ursöta! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kappan är från den tjejen jag har fått avlagda kläder från sedan Lilja föddes. Vi har haft sådan tur. Har knappt behövt köpa någonting. Visst är den ursöt. En sådan som vi skulle kunna ha på en minimänniska liksom. Kan inte bli annat än urgulligt!

      Radera
    2. Väldigt praktiskt! Och roligt att se andra färger än rosa och lila på töserna! :)

      Radera