tisdag 3 december 2013

Julmys

Direkt efter Thanksgiving så blev det till att hämta granen (eller köpa granen rättare sagt) och att julpynta. Hemma i Sverige köpte vi aldrig gran utan vi gick med pappa ut i skogen och valde ut den rätta granen och sedan högg han ned den. Det var grejer det. Här får vi istället köpa granen. Men det gör inte granletandet tråkigare. Eric hade en liten hjälpreda och efter att ha kollat på ett antal granar så hittade vi den rätta :). 

Nu är det julmys som gäller för hela slanten här hemma. 

Av någon anledning så tycker jag att det hör till att killarna sätte upp ljuset i trädet. Pappa brukade alltid göra det för oss och sedan dekorerade vi trädet. Hur tycker ni?

Av någon anledning skrämmer dessa tomtar och änglar Eric. Jag förstår inte!?

Ignorera mig snälla!

Lite försenad glad första advent!


10 kommentarer:

  1. Åh vilken julstämning ni har fått till det, jättefint! :)

    Btw, jag växte upp på landet och vi brukade också bara gå ut i skogen och hugga ner vår egen. Det var en av dom roligaste sakerna med julen kommer jag ihåg :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Visst var det speciellt att hugga sin egen gran!!! Vart på landet växte du upp om man får fråga?

      Radera
    2. Självklart, jag bodde i ett samhälle utanför Linköping, mitt i skogen. Inga grannar precis intill utan bara granar och tallar :)

      Radera
    3. Haha låter väldigt likt hur jag växte upp :). Lite skillnad mot Los Angeles :)

      Radera
  2. Ni har verkligen fått det mysigt! ... och alla är galet tidiga med gran här. Vi har skaffat vår några dagar före julafton, men då är det nästan svårt att hitta en ... så det blir tidigare och tidigare för varje år... men väntar nog en vecka eller två.

    ,,, hm varför tycker du det är killarnas uppgift att sätta upp ljusen ? ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeeeet det är väldigt tidigt med gran här men samtidigt går säsongen så fort förbi att jag vill bara kunna hinna känna av den så länge som möjligt.

      Alltså, jag vet inte egentligen!? Men jag växte upp med att pappa gjorde det så för mig är det änna naturligt att killarna gör det. Det är säkert inte så överallt. Hur brukade ni göra?

      Radera
  3. Va mysigt!!! Vi har precis fått upp julbelysningen :) jag har t.o.m köpt lite ljus till utsidan :) kram / Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad mysigt!!! Snälla sätt in lite bilder på facebook... eller ännu bättre, starta en blogg vettja!!!

      Radera
  4. Härliga juletider! Fint ni gjort! :D Nä, jag sätter helst upp ljusslingan själv - perfektionist... Måste vara säker på att det blir bra! ;) Däremot ta ner den kan vem som helst utom jag få göra... ;) Men det är som sagt alldeles för tidigt för gran här ännu. Vi har pyntat med ljusstakar, slinga ute och en del tomtar och annat här inne men granen får vänta! Har en hyacint i fönstret som doftar jul så jag blir alldeles lycklig när jag kliver in genom dörren! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ok, det är väl bara jag som tycker att det ska vara killarna som sätter i ljuset haha. Åhhh hyacinter är ju helt underbara. Doftar ljuvligt och så typiskt jul :)

      Radera