måndag 13 januari 2014

Dansklass, Gumbo, Saints & Pool

Glad måndag till er alla! Helgen här har varit lugn. Jag tog liten och testade på en dansklass för 2-3 åringar på YMCA. Först stod hon och observerade alla barnen och efter ett tag blev hon jättehetsig och började dansa som en vilde. Det var några övningar där de var tvungna att vänta deras tur och det gick ju inte så bra för Lilja. Hon ville gå hela tiden. Så det här är ju bra övningar på många sätt för de små. Jag kommer absolut skriva upp henne på den här klassen i februari eller så.

Vi gick och tittade på The New Orleans Saints som spelade Seattle Seahawks hemma hos Laurie & James. Där blev vi bjudna på supergod Gumbo. Andra gången på kort tid! Jag äter alltid så at jag rullar därifrån. The Saints förlorade tyvärr. 

Alltså hur är det med er andra utlandssvenskar i USA? Jag har verkligen försökt att komma in i amerikansk fotboll men det går verkligen inte. De gångerna jag tycker att det är roligt är när det är stora games som exempelvis Superbowl (då i och för sig reklamerna oftast är roligast). Detsamma gäller för Eric då det handlar om fotboll. Han har verkligen försökt komma in i det men kan inte. Han tycker inte att det är tillräckligt med action då det kanske görs 2-3 mål under en hel match. För min del så tycker jag fotboll är jättespännande att titta på trots 2-3 mål, medans amerikansk fotboll stoppas stup i kvarten då de tacklar varandra direkt visselpipan har gått av. Det är konstigt det där med fotbollen, att USA är i princip det enda landet som inte är besatta av fotboll som resten av världen. 

I söndags så jobbade Eric hemma hos några kompisar till oss. Så Smurfis och jag åkte och använde deras pool ett tag. Den var svinkall så det gick inte att hoppa i men vi satt lite i jacuzzin. Jag satt med magen över vattenytan  jag har hört att bebis kan stekas som ett ägg om den skulle bli överhettad. Det vill vi ju så klart inte att det ska hända. Ni som har varit/eller är gravida - har ni suttit i jacuzzi under er graviditet? 



Hahaha. Vi behöver verkligen investera i en ny baddräkt. Och det snabbt!!!

11 kommentarer:

  1. Aw such cute pics! um yeah, I do sit in rather hot baths. like every night. uh ohhhhh :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... With your glass of wine lol

      Radera
  2. Jag tror inte att det är just värmen som är problemet utan bakterier... det var de sa till mig iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah ok. Jag har hört att det inte får vara varmare än 102 grader F. Då kan bebisen bli alldeles för överhettad där inne. Ska fråga min doktor nästa gång jag går dit.

      Radera
  3. Jag har inte heller kommit in i amerikansk sport, och särskilt inte amerikansk fotboll. Det är sååå utdraget och tråkigt. Men så har jag aldrig varit någon sport-fantast så det kanske beror på det. Men jag gillar traditionen runt Super Bowl, en massa mat och slappande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeeet. Utdraget är det rätta ordet verkligen! Men som sagt Super Bowl är kul :)

      Radera
  4. Har ingen som helst koll på amerikansk fotboll men "vanlig" foboll kan vara ganska kul då och då... Och ibland kan det vara hysteriskt roligt! :D Du måste kolla in den här länken:

    http://youtu.be/7oALAaqc8wM

    AAAhahahahahahahaha! :D

    Kul med dans - Liljas mamma var ju en primadonna på sin tid! ;)

    Och verkligen snygga bikinibrallor...! :D

    SvaraRadera
  5. Va fasen länken fungerar inte för mig. Får kolla om det går på en annan dator. Ja fina bikinibrallor eller hur hahahah. Väldigt snygg passform liksom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sök på fotbollsdomare så kommer det upp - en gullig kille i röd tröja... Lite feminin kanske vi kan säga - skitrolig! :D

      Radera
    2. Hahahahahaha herregud!!!! Gillar skarpt när han springer baklänges. Han liksom studsar fram. Han påminner mig om någon Disney figur som flyger fram så otroligt graciöst över planen haha

      Radera
    3. Jag vet - han är underbar! :D

      Radera