fredag 31 januari 2014

Räktacos Recept

Om det är någonting som jag tycker om så är det mexikansk mat. När jag först kom hit till USA  hade jag lite svårt för det men under årens lopp så har jag lärt mig att älska det. Jag vet inte om det finns några mexikanska restauranger i Sverige ännu. Det enda jag har sett är den mexikanska Old El Paso avdelningen med tacos på ICA typ. Om det inte finns någon så borde det öppnas en snarast. Kommer ju gå så bra för den restaurangen. 

Jag gjorde räktacos häromdagen, vilket blev himla gott så jag tänkte dela med mig av receptet här. 

Jag tog receptet från Pinterest som många av de andra maträtterna jag lagar här hemma kommer ifrån. Du kan klicka här för linken till receptet. 

Receptet till såsen tog jag inte från samma recept utan klicka här för det receptet. 

Jag orkade inte åka till två affärer så det blev grönkål istället för rödkål som receptet säger men det fungerade lika bra. Och i och med att jag är en lökfantast  adderade jag så klar en hel del rödlök på mina tacos. Absolut inte på Erics dock. Hoppas ni testar. Kan rekommenderas. 

8 kommentarer:

  1. Åh, hur kan man inte gilla lök!? Älskar lök! Blir alltid hungrig så fort jag känner doften av rå lök - oavsett sort! :D Jumjum!

    Det är dåligt med mexikanska restauranger i mindre städer och samhällen tror jag... Men klart det finns i de större metropolerna. Gott är det i alla fall! Brorsan är bra på mexikanskt efter alla sina år i Kalifornien. Taco äter väl de flesta svenskar (på svenskt vis :)) men utöver det är vi nog inte så mexikanska i allmänhet... Kanske kommer mer och mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar lök! Jag vet inte om du kommer ihåg att du var den som introducerade mig till rödlök på en påsk för många år sedan. Jag tror vi var hos din kille när vi gick i 3:an gymnasiet. Kommer inte ihåg vad han hette. Men därifrån kommer mitt lökälskande :)

      Radera
    2. Så roligt! Jag tar åt mig hela äran! :D Kristian heter han - kommer du inte ihåg det - det var ju inte länge sedan...? ;) Jag har en härlig bild på oss två från den påsken när vi sjunger I will survive med ett otroligt engagemang! :D

      Radera
    3. Ja just det hette han ju :). Hahaha så kul. Vill se denna bild :)

      Radera
  2. Åh jag älskar shrimp-tacos, så himla gott! :) I början tyckte jag den amerikanska version av tacos var lite konstigt, särskilt med ris och bönor. Men nu har jag lärt mig att älska det, så mumsigt! :)

    Hoppas ni haft en bra helg, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst! Det tog ett litet tag för mig med men nu är man ju helt såld :)

      Radera
  3. Hahaha, jag gjorde också ett inlägg om tacos ;) Har aldrig provat med räkor ,,, kanske får bli till helgen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha måste kolla in det inlägget :)

      Radera