onsdag 15 januari 2014

Fullspäckad Dag

Igår hade vi en sådan där fullspäckad dag som jag antar alla mina dagar var förut. Jag börjar verkligen föredra det här livet mer och mer, ju mer man vänjer sig. Inte den här eviga stressen längre liksom.

På morgonen fixade vi ihop en picknick för familjen Welsh som skulle komma över och hälsa på och sedan begav vi oss till yoga för vuxna och barn tillsammans med de. Det var verkligen jättekul! Men den som nog hade roligast av alla var Lilja. Så fort hon fick se rummet fyllt av bollar och andra kul grejer så blev hon helt hysterisk och gick inte att kontrollera. Men det bästa av allt var att det fanns de som jobbade där som tog hand om barnen medan vi vuxna fick in lite yoga PLUS massage. Jag bara låg där och kände mig som i himlen. Det var blandade aktiviteter där barnen kunde vara inkluderade i yoga övningarna och så var det andra övningar som bara var för barnen. Det här kan jag verkligen rekommendera för er som har barn. Det enda som är är att det är lite dyrt. Kostar $22/klass men den första klassen fick vi för $15. Så det här är ett ställe som vi kommer gå till någon gång ibland.

När vi kom hem packade vi ihop picknick maten och gick till parken för att mata ankorna. Vädret har varit jättevarmt det sista. Alltså jag snackar över 30 grader. Det är nästan för varmt. Det var skönt att sitta i skuggan dock och käka picknick mat medans de små matade ankorna :). Lilja har alltid jättekul ihop med sina kusiner! Vädret i Santa Barbara i january går inte av för hackor antar jag. Ska inte klaga :).

På kvällen åkte Lilja och jag iväg till en kompis för happy hour. Det var perfekt för hon har en dotter på 3 1/2 år som hade ett rum som vilken liten tjej som helst skulle dö för. Det var fullspäckat med leksaker och princess utklädnader. Hon har också en son på 5 år, så de var helt upptagna med varandra medans vi kunde käka våra förrätter och babbla. Win-win! :)


Yogan avslutades med lite mellanmål för små och stora!

Kusiner :). Bild tagen från min svägerskas blogg - Pen's Pic(k)s.... and some of mine too!
Ovan: Leslie, Amy & Hattie. Nedan: Lilja och Callie checkar in varandra!






10 kommentarer:

  1. Åh vad skönt det låter med massage, skulle verkligen behöva det efter några veckor på gymmet :)

    Det är jättevarmt här i LA med, känns lite konstigt när man läser om snö och minusgrader hemma i Sverige på Facebook och Instagram... Men det känns också lyxigt att bo Sunny Cali då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det lite lyxigt. Vintern kom så sent till Sverige i år!

      Radera
  2. Tack! :) Ni verkar ha fullt upp och snart ännu en på väg - så spännande!! Gott nytt år till dig med :D Kramar

    SvaraRadera
  3. Kul med yoga, och smidigt att det finns aktiviteter för barnen också!! Kram

    SvaraRadera
  4. 30 grader i januari låter som en mardröm! Antar att det finns en anledning till att det är du som bor där borta och inte jag... :) Här är det ÄNTLIGEN vinter med härligt fluffig snö! :D

    Vad duktig du är som tränar och står i! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja eller hur. Du skulle inte trivas här så som jag gör det. Men en semester här hade nog inte suttit helt fel hos dig i alla fall :). En dag!!! Ja äntligen har vintern kommit till Sverige. Så sen den är alltså! Så konstigt det är nu för tiden. Här är det ju varmare än någonsin!

      Radera
    2. Nä, DET har du rätt i! Undrar när den semestern ska bli av... Förr eller senare i alla fall - var lugn för det! :)

      Radera
    3. Det hoppas jag verkligen!!! :)

      Radera