onsdag 4 februari 2015

Lilac Patisserie

Igår tog Susanne och jag våra små till parken så de kunde mata ankorna. Lilja matade de med all sin mat så det fanns inget kvar för henne att äta efter det. 

Vi gick också till ett nytt litet cafe i stan'. Det kändes precis som ett cafe i Sverige. Jag har verkligen saknat ett sådant i Santa Barbara. Ett ställe som man känner att man vill sitta på i timmar och bara dricka kaffe och tjöta - vilket var vad jag och mina kompisar hemma i Sverige gjorde nästan jämt i otaliga timmar. Denna visiten var ju mer att vi fick se efter de små som grisade och Sofia som rev ned allt från bordet så länge det kom inom räckhåll för henne :). Åh jag önskar jag kunde sitta där någon dag i timmar 'sans' barn och få lite egentid, men det är väl att se sig i stjärnorna efter något. 

Efter det kom Big Chick och hälsade på. Vi har inte träffats på jättelänge så det var roligt. Sist gång var i november förra året tror jag. Vi har dock uppdaterat varandra över telefon litegrann om vad som hänt så det blev ingen enorm uppdatering av tiden som gått som det ofta kan bli. Vilket var skönt. Vi kunde prata om vad som.

Nu ska vi snart iväg till Liljas musikklass. Jag känner mig helt slut i mentalt och fysiskt. Hade tänkt att träna efter klassen med det får vara. Känner fortfarande av den enorma promenaden från i måndags. Det får bli att ta det lugnt hemma.

Hoppas ni har en fin onsdag.


De hade prinsesstårta! Så himla gott! Det var längesedan jag åt det.

Det fanns en till närvarande med denne sov igenom både park och cafe. Så ohyfsat ;).

Mina små i affären efteråt. De var väldigt taggade efter vi hade handlat.
Det bästa bordet på restaurangen med den öppna spisen utomhus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar