torsdag 26 februari 2015

Morgonmys

Vi sitter här och myser nu på morgonkvisten allihop. Jag brukar gå upp och fixa Erics lunch för dagen på morgonen innan han åker iväg men idag orkade jag bara inte. Vi bestämde att jag skulle svänga förbi senare idag med lunchen. Så jag fortsatte att sova i kanske 3 minuter till och då vaknade hela gänget i rummet bredvid. Så typiskt när man väl ville ligga kvar lite i sängen. Det fanns ju ingen annan lösning än att gå upp. Jag känner mig faktiskt riktigt bra idag. Har känt mig halvsjuk och trött i över en vecka nu men nu verkar det som att det har vänt. Jag varvar här mellan att dricka kaffe i soffan och ligga nere på golvet för att roa de små. De älskar när jag är på deras nivå. Den minsta blir så himla exalterad och försöker i princip dra av mig ansiktet. Min näsa riktigt svider nu. 

Igår kväll gick jag på helvetesklassen igen - Turbokick/Tabata kallas den. Första hälften är en cardio klass med mycket core arbete. Den andra hälften är mer vikt och styrka. Det är knappt någon vila mellan övningarna utan man kör på. Det känns så bra idag. 

Idag blir det pilates och kanske lite cardio också. Jag har nu kört pilates varvat med annan träning i närmare 3-4 veckor kontinuerligt och jag känner mig starkare helt klart. Jag har aldrig lyckats vara så disciplinerad med träning innan och har därför inte märkt av några direkta resultat, så snabbt i alla fall. Nu klarar jag av att ta mig igenom hela klasserna utan att vara den som ligger vid sidan om och tar pauser. Jag känner mig starkare och ser resultat i både rumpa och mage. Eric tycker rumpan börjar bli riktigt fin :). Det är roligt när man ser resultat för det sporrar en ju att köra vidare. Jag tycker det är mycket snyggare med en fit kropp än bara smal som en pinne, så det jobbar vi efter. 

Därefter är målet att rensa i rabatterna här ute inför Liljas födelsedagskalas nästa helg och fixa med en massa planering inför det. Det ska ju bli ett rosa prinsessparty som Lilja bad om. Men nu på senare snackar hon bara om Frozen och när jag säger glatt för att engagera henne "Nej, Rosa Prinsessparty" så svarar hon "NEJ, FROZEN PARTY!"
STRESS!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar