lördag 21 februari 2015

Speedy Gonzales

Wow, vilken dag det har varit hittills. Natten var gruvlig. En efter den andra vaknade barnen. Eric lät mig sova ut imorse så det är ju i alla fall något. Det gjorde underverk. Denna veckan har varit lång utan någon vila för både mig och Eric. Eric började sitt nya jobb och jag har fått gått upp mycket tidigare (vilket inte är min starka sida haha) och det har tagit ut sin rätt. 

Det är otroligt hur man får någon sorts utomjordisk kraft när man får barn och när barnet är nyfött (och även mycket senare) och man är vaken i princip jämt. Man är trött men man klarar sig med mindre sömn. När bebisen blir lite äldre och börjar sova längre stunder och bättre så vänjer man sig vid det också - och då mina vänner är det inte lätt att vänja tillbaka igen :). 

I morse vaknade jag med panikkänsla då jag skulle vara på ett SWEA barnmöte om den nya svenska skolan som förhoppningsvis ska starta upp här i Santa Barbara. Jag vaknade strax efter 9 och skulle vara där klockan 10 och jag behövde köpa med mig lite fika. Så det blev en hysterisk morgon och jag kastade mig ut. För att sedan inse när jag sitter utanför huset där vi ska mötas upp att jag har tagit fel på dag haha. Precis innan jag gick in kollade jag mina email och såg att det stod söndag. Tur var väl det. Jag hoppas att de inte såg mig sitta där.

Så jag åkte på spinning på gymmet istället. Därefter åkte jag en massa ärenden. Bland annat åkte jag till Michael's för Liljas födelsedag som är den 7:e mars. Lilla fröken har varit väldigt bestämd med vad hon vill ha och det ska vara ett Rosa Prinsess Party. Det värsta är nu att hon också pratar om Frozen och Sofia the 1st. Jag fick i alla fall tag på en massa jättegulliga grejer.

Sedan blev det ett impromptu möte med Big Chick som var i stan för ett födelsedagskalas. Hon hade med sig en massa dekorationer till Liljas fest som jag ska låna. Det slutade med att vi kunde ha lunch ihop. 

Hela tiden stressade jag ihjäl mig för Erics skull. Han ringde och sa att Sofia var väldigt jobbig men samtidigt att jag kunde ta min tid. Det var så skönt att springa alla dessa ärenden själv utan att dra barnen ut och in ur bilen hela tiden. Allt gick så snabbt. Jag var som en liten Speedy Gonzales på vift runt Santa Barbara. 

Igår på svenska skolan så gjorde vi semlor. OMG säger jag bara. Så HIMLA gott. En tjej hade gjort hemmagjorda bullar och så fixade vi ihop de på plats med mandelmassa och grädde. Lilja ville inte ha sin så "Needless to Say" åt jag upp hennes också. Det var min första och förmodligen sista semla i år. Har ni ätit semlor i år?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar