torsdag 15 oktober 2015

Fy Farao Vilka Dagar

Efter mitt sista inlägg så insjuknade jag igen. Sååå jäkla tradigt alltså. Jag antar att jag startade upp min vanliga rutin alltför snabbt och fick bakslag. Efter träffen i tisdags så åkte jag till affären där jag höll på att svimma. Ljudet blev jättehögt, jag kunde bara se tunnelseende och mådde illa. Jag fick skynda mig därifrån illa kvickt. 

När jag kom hem så förvärrades allt snabbt igen och jag frossades och svettades om vartannat. Huvudvärken och febern kom tillbaka. Så igår åkte Eric till jobbet men kom tack och lov hem igen så han kunde ta hand om barnen och mig. Det är så extremt stressande när man blir sjuk alltså. Dels för att Eric inte får betalt när han är hemma (i och med att han är egen företagare) och han är den som är ledaren på sitt jobb så det är ytterst svårt för honom att vara hemma. Men alltså vad fasen gör man när det krisar. Och dels för att man inte har sin familj här som kan hjälpa en. Jag vet att jag inte är den enda som bor långt ifrån sina föräldrar men för er som bor nära de och har småbarn vilken otrolig lättnad det måste vara då man kan bara ringa ett samtal och få hjälp!? Vi svenskar (eller jag som svensk i alla fall) har alltid svårt att fråga folk om hjälp. Tack och lov så har man vänner som kan ställa upp i vått och torrt. 

Idag så åkte Eric till jobbet imorse. Guuuuud vad svårt det var att ta sig upp. Kändes som att jag kunde ha sovit hela dagen. Vaknade upp utan både huvudvärk och feber idag i alla fall. Vilket är ett plus. Nu är Ben här tack och lov och hjälper mig med barnen ett par timmar så jag kan ligga i sängen och bara vara. Jag tror att jag ska beställa en tid hos doktorn och kolla upp vad detta kan vara/ha varit för jag har konstiga elektriska pulsvågor som går genom huvudet kanske ett tiotal gånger per dag. Det känns som att någon sticker dig bak i huvudet med baksidan på en sådan där kam som man kan dela upp håret med. Det gör jätteont och du stannar upp för sekunden, men det varar bara ett par sekunder sedan är det över. Det är lite konstigt tycker jag. 

Nu är det så himla mycket som sker också som vi får se hur det blir med helt enkelt. Jag tänker inte starta för tidigt och göra saker som jag inte orkar med. Men en sak är att Eric ska åka till Las Vegas för ett Bachelor Party för en av hans vänner. De åker imorgon bitti så jag måste ge honom besked idag om han kan åka eller ej. Idag måste han nämligen handla en massa grejer inför resan och packa osv. Jag sa till honom att jag får ge honom besked när han kommer hem från jobbet idag. Sedan har vi massa roligt planerat inför helgen men men vi får ta en sak i sänder. 

Hoppas ni alla har en bättre dag än jag har i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar