måndag 26 oktober 2015

Pumpkin Patch

Ahhh fick precis ett textmeddelande från Liljas och Sofias barnvakt som sa att hon är sjuk och inte kan passa de idag. Hon passar de en gång i veckan och den dagen har liksom blivit lite helig för mig. Imorse vaknade Sofia okristligt tidigt också men jag hade hela tiden i bakhuvudet att jag kan ju sova idag om jag behöver.... tills detta textmeddelandet kom in :(.

Aja det är bara att tänka om

Igår hade vi en supermysig familjedag. Vi åkte till pumpkin patch (som alla gör innan Halloween i USA) och lät Lilja och Sofia välja ut en pumpa var. Lilja valde en hemsk pumpa haha men det får gå. Hon valde den. Vi åkte på ett släp bakom en traktor där vi satt i höet runt pumpkin patchen, gick igenom deras labyrint gjord av majs och klappade djuren som fanns där. 

Sedan åkte vi till Santa Barbara Art Walk och inhandlade en jättefin present till våra kompisar i bröllopspresent.

Fixade med gryta i crockpoten innan vi drog iväg plus bakade lite bananbröd. Hela huset luktade så gott.



















































En jättegtjock gris låg där och rörde inte en fena.


























En söt åsna!





























På väg in i labyrinten. Alla var inte lika glada!



































När vi väl kom in så tyckte Sofia det var kul!























































































































































På Santa Barbara Art Walk!


























Och sist men inte minst en tur på karusellen. Jag spydde nästan!

3 kommentarer:

  1. Verkligen trevlig tradition! Skulle jag också vilja göra om det fanns möjlighet här. :)

    SvaraRadera