tisdag 13 oktober 2015

Svensk Bamseklubb

Äntligen har det vändt här hemma och jag har börjat känna mig bättre. Igår blev det bara bättre och bättre under dagen och jag kände mig nästan lyrisk och så tacksam över att man faktiskt är frisk (oftast). 

Imorse var vi tillbaka i vanlig ordning och jag är tillbaka i rollen som kock och en miljon andra roller :). De små ville hjälpa mig att laga smaskiga amerikanska pannkakor till frukost med chocolate chips. Kanske inte den mest hälsosamma frukost men en som jag vet att de garanterat äter och gud vet hur mycket och vad de har ätit nu under tiden jag har varit sjuk ;). 




Idag träffades vi i den svenska barngruppen (0-5 år) för minstingarna som Mami tog initiativet och startade. Bra jobbat Mami! :) Vi har ju Svenska Skolan i SB men det är ju en himla stor ålderskillnad där så det är kul att träffas med de små också. På tal om Svenska Skolan i SB så drar den igång snart igen vilket ska bli jätteroligt. 

En av tjejernas pappa var den bästa barnvakten. Han är på semester ifrån Sverige och hade hoppats på lite kyligare väder men han får helt enkelt vänja sig vid 40 graders dagar och en omöjlighet att sova om nätterna så länge han är här. Puh så varmt det är varje dag och man ser inte en ände på eländet ännu. 



När man är i Chase Palm Park får man se till att mata ankorna. 



Supertrevlig barnträff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar