onsdag 21 oktober 2015

Halloween Kostymer

Här går allt sin gilla gång. Jag är ännu inte helt bra. Idag vaknade jag upp för första gången med en gnutta energi i alla fall. Kändes så skönt och jag orkade städa och fixa lite. Åkte även en del ärenden men det skulle jag kanske inte ha gjort för efter det fanns det ingen energi kvar. Nu på kvällinga så börjar jag komma tillbaka lite. Det känns så underbart när man börjar bli bättre och man börjar känna sig mer positiv. Så känner jag i alla fall. Jag har känt mig så himla nere nu ett tag medans jag varit sjuk.

White Noise maskinen verkar fungera ok. Inga dramatiska förändringar har skett med sömnen men det som är bra är att man behöver inte trippa på tå när de små lägger sig eller under dagen när Sofia tar sin nap. Plus på morgonen när Sofia vaknar så hinner vi ta ut Sofia ur rummet innan hon väcker Lilja så Lilja sover mycket längre nu. 

Nu är det ju som ni vet snart Halloweeeeeeen vilket är en av mina favorithögtider. Weeeee! Varje år har kostymerna fallit sig naturligt beroende på vad Lilja har tyckt om det året. Hon har ju bara vandrat på denna jorden i tre år hittills :) men det har alltid känts som att hon har haft perfekta kostymer för varje år. Och i år så är hon totalt besatt av filmen Frozen och speciellt Elsa så Elsa är den hon ska vara. Då tyckte jag att det föll sig naturligt att hennes syster skulle vara Anna men nej det tyckte inte Lilja. Så Sofia kommer vara snögubben Olaf på Liljas order. Sedan har Lilja bestämt att jag ska vara Anna och Eric ska vara Kristoff. 

Så idag åkte jag till Michael's för att försöka hitta små grejer som jag kan använda till att fixa till Erics kostym. Hade inte lust att spendera en massa pengar på Erics och min kostym så de blir hemmagjorda vilket är kul det med. Jag hittade en del saker som jag tror kommer fungera. Det värsta är ju att det har varit så fruktansvärt varmt här i Kalifornien och det verkar inte ändra sig så de kostymerna vi kommer ha kommer ju vara så himla varma. Vi kommer svettas som små gnuer. Jaja det får gå. 

Ska ni klä ut er?







2 kommentarer:

  1. Jaså ingen Frost i Kalifornien? Svettigt... ;) Men hemmagjorda kostymer är väl ändå de finaste och mest personliga! Kan inte låta bli att undra hur det kommer att gå när Sofia är stor nog att vilja vara med och bestämma tema och vem som ska vara med vem... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir roligt att göra våra egna haha. OMG haha jag vill inte ens veta hur det kommer gå när Sofia ska vara med och bestämma. Igår provade jag kostymen på henne och hon totalvägrade att ha på den så det kanske inte kommer gå alls :(. Vi får se!

      Radera