onsdag 9 mars 2011

Bandspelare som vapen

Är det någon mer än jag som många gånger har önskat att ni har haft en bandspelare, filmkamera eller någonting som har spelat in en konversation ni haft? Jag vet inte hur många gånger jag har önskat mig det själv. 

Senast för några dagar sedan sa hade jag och Eric en konversation som inte var argsint på något vis men vände illa snabbt när vi gick tillbaka för att prata om vem som sa vad sist eller vad den personen sade. Det slutade i att vi båda fick hysteriutbrott. Jag mest kanske, men ändå.

Jag var stensäker på vad jag sa och vad Eric sa, medans han var precis likadan. Det är den mest frustrerande situation när du vet att du har rätt, och hade det funnits en bandspelare så kunde det bevisats.
Hmmmm, det finns ju en chans att Eric kan vara rätt också, men det tror jag knappast :)!

Funderar starkt på att införskaffa en banspelare som alltid finns nära till hands, och märker jag att saker och ting börjar hetta till sig så kan jag trycka "record" lite snabbt och i smyg. Bara för att ha som i beredskap liksom. Är det en bra ide tror ni?

Den här hade varit perfekt. Liten, smidig och mycket smygig (vilket är nog inget ord men men)







2 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen det där..

    Att köpa en bandspelare låter som en bra ide! ;) Eller har du inte nån inspelningsfunktion på blackberryn? Det kan ju annars vara rätt smygig (nä inte ett ord men ett väldigt bra ord! ;)). :)

    SvaraRadera
  2. Haha... Du vilken bra ide. Det har jag ju... Gud ska kolla upp det. Ja visst va smygig ett bra ord :)... Kram

    SvaraRadera