fredag 18 mars 2011

Bootcamp & St. Patrick's Day Celebration

 Igår efter jobbet så testade jag på bootcamp. Fy fasen vad jobbigt men vad bra!!! Kelly bjöd med mig som jag är svenska lärare till :). Bootcamp är vanligt vis väldigt dyrt men den här dealen var riktigt bra faktiskt. Man får 19 kurser eller 20, for $220. Jag gick gratis igår bara för att testa på. 

Var hemskt dålig på det mesta. Har verkligen ingen ork. När det kommer till att springa så går det bara inte för mig. Det är så tråkigt och så jobbigt. Jag har aldrig tyckt om det. Jag gillar att gå eller göra eliptical maskinen på gymmet. Man märker verkligen at maskinerna liksom hjälper dig på traven. För när man väl kommer ut i skog och mark (eller riktigt så var det väl inte men inte långt ifrån) så ser man verkligen om man är i form eller ej. Vi kan dra slutsatsen att jag inte är det.

Mot slutet på Bootcampen så sprang vi indian lopp. Man springer på led och den längst bak springer längst fram, och så forstsätter det hela tiden. Jag slängde mig på marken ganska snabbt. De andra fortsatte. Det kunde de gott göra. De betalar ju! :)

Hahaha. Snygg form jag har eller hur :)


Jag döööööör





Igår var det också en speciell dag, nämligen "St. Patrick's Day." Detta är en dag som firas speciellt av irländarna här i USA. Jag vet inte exakt vad de firar men det firas i alla fall med en massa drickande som alla andra högtider här. Alla har nämligen på sig grönt och har man inte det så blir man nypt. Jag glömde av att klä mig i grönt till jobbet men tack och lov så var det ingen som nöp mig. Jessica, kom och hade lunch med mig. Hon jobbar bara 5 min från mig. Hon kom redo i grönt. 

Hon ville inte vara med på bild haha.
Efter bootcampen så skulle vi ha svenska lektion men bestämde oss för att ta svenska lektionen till baren istället. Det blev inte så mycket svenska kan jag meddela, mer dricka och mycket prat. Träffade dock en gammal svensk jobbarkompis och en norsk, som jag introducerade mina studenter till. Jag och Kelly säger till folk att vi träffades genom Craigslist när de frågar. Kelly satte in en annons sökandes svensk tjej, och jag nappade :).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar