onsdag 16 mars 2011

Swedish Obsession

Det är faktiskt lite roligt att när man först kommer hit till USA så upptäcker man att det finns en hel del saker som relaterar till Sverige. För att vara ett så litet land som Sverige är så får jag ju säga att man är lite stolt över hur mycket vi har influerat över världen.

1. Vi är duktiga på sport.

Björn Borg

Ingemar Johansson

Ingemar Stenmark


2. Många filmer från Sverige har tagit sig till andra sidan Atlanten.

Haha "Fucking Åmål" var den enda filmen jag kunde komma på lite snabbt. Jag vet att vi har fler. Erics bror, Jason sa till mig att han hade sett den, och han tyckte den var bra!

3. Vi har många duktiga skådespelare i  Sverige som har "made it in Hollywood."

Lena Olin

Alexander Skarsgård

Peter Stormare

4. Många världskända modeller är svenskar.

Glamourdrottningen Victora Silvstedt

Emma Sjöberg

Carloline Winberg

5. Swedish Massage. Även om inte det har med Sverige att göra alls så är det kul att det heter så.


6. Vi har många duktiga internationella artister.

Abba

Erics bror älskar denna gruppen.

Robyn

Agnes. Igen, Erics bror visste vem det här var. Jag vet nog knappt fortfarande vem det är.

Roxette. Erics bror älskar de. Besattheten är enorm.


6. Vi är superduktiga på att konstruera världsklass bilar.

Volvo

Saab


7. För att inte tala om att alla älskar svenska tjejer!


Vad har jag glömt???

2 kommentarer: