tisdag 1 mars 2011

Costco, svenskt körkort, träning, cafe, tutoring

Tjaba tjena hallå. Jag har precis kommit hem från min "tutoring session." Mina studenter blir allt duktigare och duktigare. Det ar verkligen jätteroligt att se de göra framsteg. 

Idag har jag snurrat min väg runt Santa Barbara som en tornado. Jag lämnade av mina underskrivna papper på Yardi (mitt nya jobb). Nu är det officiellt. Jag börjar nästa mandag. Yayyyyy!!! 

Sedan åkte jag till Costco, för att ta kort till mitt svenska körkort som gick ut förra året. När det är klart i Svedala så kommer de skicka det till ett svenskt konsulat här borta, vilket blir San Diego. De har tyvarr inget längre i Los Angeles. Så det blir att åka hela vägen dit för att hämta upp det. Vi tänkte göra en weekend av det när det kommer. Har bara varit i San Diego en gång faktiskt, och hann då inte med så mycket.

Jag har tränat. Ja då. Så skönt verkligen. Idag blev det 40 minuter cardio på eliptical maskinen igen plus vikter. Sommar 2011 here we come. Jag är beslutsam den här gången. Jajemänsan! Hmmm sööö dööö!

Träffade min vän Big Chick ett tag. Därefter åkte jag till Coffee Cat (ett cafe här) för att träffa Eric. Vi skulle kolla lägenheter online igen. Pheeeew. Absolutely nada därute tyvarr. Avslutade med att tutor ikväll. Nu är jag äntligen hemma och ska kolla på "Bachelor" online. 

Så här ser COSTCO ut utanför om någon är intresserad :). De finns över hela USA (tror jag) och det kostar $50/år att vara medlem. Men det är det värt. Man handlar i storpack, så det blir billigare i längden.
Så här ser det ut inne i. Alla COSTCOs ser likadana ut. Jag kände mig så knäpp att gå runt och ta bilder så här :). Som en turist.
En nyare version av mina kamera sålde de dar.

MYCKET BILLIGARE ÄN vad jag köpte min för :(.
En ganska lungn dag på COSTCO. Köerna brukar vara enorma.
Körkortsbilden.
Mitt gym. Ser inte mycket ut för världen utanfor men det är jättebra.
I terapi soffan hos Big Chick på hennes kontor. Har nu fått min dagliga terapi.
Puss puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar