lördag 26 mars 2011

Jättetrevlig kväll hos Bonnie & Ephrem

Har precis kommit hem efter en jättetrevlig kväll hos Bonnie & Ephrem. Bonnie lagar alltid den godaste maten, och är den bästa värdinnan någonsin. 

Det blev en blandning av svensk, italiensk, grekisk och etiopisk mat idag. Till förrätt fick vi en rökt lax skagen röra typ (det bästa sättet jag kan förklara det), plus en massa annan god plockmat. Sedan så blev det pasta med jättegod sallad (grekisk eller Bonnies egen sallad) och vitlöksbröd. Till dessert blev det tiramisu och etiopiskt kaffe.

Den etiopiska kaffe traditionen är nog en av de mysigaste traditioner jag vet. Bonnie tänder rökelse, hon bryner kaffe bönorna och grindar de själv. Kaffet är så gott. Det serveras i små söta typiska etiopiska kaffekoppar. Idag serverades det med Baileys. Traditionen är att värdinnan serverar kaffet och man tar inte själv. Jason, Erics bror tog och serverade sig själv och de började skratta hysteriskt :). Jag har också gjort samma misstag. De tycker bara att "oj vilka idioter" typ haha.

Bonnie hade två svenskar på besök så vi har pratat en hel del svenska ikväll :). När vi kunde komma undan med det. När det inte var någon engelsspråkig runt.

Jag tog en massa bilder ikväll :). Här kommer några.

Kan ni gissa vilka som är svenskar? :)

Jason (Erics bror)

Eric & Ephrem

Jag, Bonnie & Sanna









Här är tiramisun och det etiopiska kaffet

Hahaha

Jag vet inte vad Ephrem rökte :)


Detta var bara för gulligt. Grannarna kom över och lilla Abraham vad så förtjust i en liten flicka, Emma.




1 kommentar: