lördag 12 mars 2011

Fästingar

Fästingar är nog bland det mest vidriga djur jag vet. Varför finns de ens till? Hör de till kedjan? Jag har hört att maneterna inte gör det, att det hade liksom kvittat om de fanns till eller ej. Kan inte förstå vad dessa fruktansvärda fästingar finns till. 
Jag har haft en det fästingar själv under årens lopp och jag får panik när jag ser någon.
USCH!!!

Vi har precis tagit en fästing av Clyde (vår ena katt). Stackaren, han blev helt hysterisk. Jag trodde han skulle ta kål på oss alla tre om han kom loss. Ben (vår roommate) fick hjälpa till att hålla honom. Det stod på internet att man skulle ta en pincett och dra huvudet ut sakta men säkert. Efter ett tag skulle fästingen ge sig och komma ut. Det gick väl sådär. Det såg ut som att det var något litet svart kvar, och jag tog en nål och försökte få ut det med men det gick inte. Hoppas det bara var bitmärket.

Vi har alltid haft en massa djur när jag växte upp och självklart en hel det fästingar också så klart. Pappa brukade bara dra av de som att det inte var någonting. Undrar om det var rätt? Det här med pincett kanske var lite överdrivet.




Alltså, kan det bli mycket värre!!! Ursäkta om någon mår dåligt.
5 sekunder senare hade han glömt av den traumatiska händelsen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar