söndag 20 mars 2011

Limitless & Dargans

Igår gick Eric och jag och såg filmen "Limitless," med Bradley Cooper och Robert De Niro. Vi tyckte båda två att den var jättebra och underhållande. Vi kan många gånger ha väldigt olika smak på filmer. Eric tycker att jag har världens sämsta smak på filmer då med andra ord. Jag älskar skräckfilmer, vilka han tycker mestadels är ganska kass. Jag vet inte varför men jag gillar att bli skrämd. Låter lite sjukt. Jag läste någonstans om det att det är mest killar som gillar skräckfilmer men det drag som alla intresserade har gemensamt är att man tycker om att se upplösningar. Alltså när offret/ ffren i filmen klarar sig. Men i alla fall så tyckte vi båda om denna filmen i alla fall.
Den får 4 Clydes av mig i poäng!

Här är en trailer från filmen:




Efter filmen så gick vi till Pascucci's och tog en drink. Tänkte ätit något litet men det gick inte att få ner något. Jag had ju precis proppat i mig en massa popcorn. Förresten jag måste berätta att när jag går på bio så måste jag ha popcorn och inte vilka popcorn som helst. Jag måste ha en speciell krydda som man kan få här på bio. Nu kan man köpa de även i affärerna här. Vet ni vilken jag pratar om kanske? Den kanske finns i Sverige? 

Min favorit är "White Cheddar"
 Vi stannade inte så länge på Pascucci's utan gick vidare till Dargan's. En irländsk bar.




2 kommentarer:

  1. De har fått de kryddorna hit till Sverige nu! Eller ja, de har funnits ett tag... :) Dock så får man betala extra om man vill ha det.

    SvaraRadera
  2. Ja samma här. Det brukade vara gratis och komma i stora förpackningar men tydligen så stals de.

    Visst är de goda :)

    SvaraRadera