söndag 6 mars 2011

Dive Bars

Jag körde igår så jag hade bara två drinkar under hela kvällen. Japp, här i USA (för den som inte vet) så är alkohol gränsen 0.08%. Men man måste vara väldigt försiktig.

Jag mötte upp med Ingvild och Sean igår kväll runt kl 21.30. De var på middag med ett helt gäng av Seans vänner. Vi satt alla där och snackade ett tag sedan skulle ganget gå vidare till en så kallad "Dive Bar." Jag har absolut inget emot dive bars, som definieras från Urban Dictionary som: "A well-worn, unglamorous bar, often serving a cheap, simple selection of drinks to a regular clientele." Jag tycker dive bars är bäst, men just igår hade vi bestämt att vi skulle svänga våra lurviga också.

Så när alla drog iväg så drog jag och Ingvild för en dansuppvisning. Det var princip inte någon alls på stället när vi kom dit så vi körde på som aldrig förr. Folk dök upp typ en timma senare.

Till slut så fick Ingvild en sån väldig hicka haha att vi ar tvugna att dra. Jag visade henne mitt trick för att bli av med hicka (som Erics bror, Jason har visat mig), jag lovar det funkar hur bra som helst. Ingvilds enorma hicka försvann. Tricket är att man drar in luft och håller andan medans man räknar till tolv. Detta ska också upprepas tre ggr. Fungerar varje gång. Kunde Ingvild botas så kan vem som helst :).

Jag måste ocksa berätta ett kul litet fakta som Ingvild berättade igår. För det första så är det så roligt att bajs pa norska heter bärs. "Har du bärs eller?" Och i Norge så fungerar det tydligen så att om ens hund bajsar utomhus på en trottoar till exempel och man inte stadar upp det, då får man böter. Inget konstigt med det. Men om man istället säger att "Nej, det var inte min hund, det var jag som bajsade där på trottoaren." Så får man betala mindre i böter. 
Va!!!!

Sean & Ingvild. Sean kunde inte förstå varför jag var tvungen att ta kort. Han är precis som Eric. Vad är det med killar och kameror.


Haha tom bar innan folk började strömma in.


Ingvild pratar med vakten om någonting :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar