tisdag 29 januari 2013

15 Minuter och ABSOLUT inte Längre

Har varit hos doktorn idag för ett antal olika hälsoproblem. Lika bra att dra allt på en gång när man ändå är där, eller hur.

Jag har under en längre tid haft problem med min sköldkörtel så jag är tvungen att gå och ta tester för att se vart värdena ligger (får berätta mer om det i ett annat inlägg), sedan så gjorde jag något med ryggen igår som drog den ur balans som aldrig förr och jag kunde knappt röra mig. Eric fick dra mig ur sängen imorse. Herregud har aldrig haft problem med ryggen förr. Jag kände mig lastgammal. Och sist men inte minst så hade jag ett födelsemärke som sitter på inget annan ställe än - ljumsken och som har varit lite konstigt den senaste tiden.

Den doktorn som jag går till har jag gått till nästan sedan jag kom hit för Erics familj har gått till honom, Så han är väl litegrann som en familjevän på sätt och vis. Därför känns det lite konstigt när man ska ta upp saker som kan vara lite pinsamma. I andra fall så tycker jag aldrig sådant är pinsamt för de är ju doktorer och har väl sett allt.

Den här doktorn är också otroligt snabb av sig. In och ut liksom - skynda skynda till nästa patient. 15 minuters regeln håller den här mannen på stenhårt. Skulle snarare vilja kalla det 5-minuters regeln i hans fall. Så i och med att han är så snabb av sig plus hans energi är ganska nervös och stressad så jag blir också det och liksom får kasta ur mig allt jag har att ta upp med honom.

Men vi kan varandra vid det här laget så det fungerar. Medans han pratar om den första grejen och knappar in på datorn så säger han "shoot" så att jag börjar prata om nästa grej och innan han vet ordet av så står jag där utan byxor för jag vill ju inte glömma att berätta om födelsemärket eller att han redan skulle hunnit springa därifrån. Oj!!! Tänker ni. Den där Linda verkar ju helkonstig. Men om ni kände doktorn lika väl som jag så hade ni också stått där med byxorna nerdragna. Han blev helt skräckslagen först men lugnade ned sig och kunde kolla upp den. Så typiskt att den ska sitta på ett sånt ställe liksom. Men men det var ingen fara i alla fall.

Känns som att man håller på att förfalla redan med alla dessa grejer som försiggår. Är man inte äldre än man gör sig så är jag nog närmare 80!



14 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med så många krämpor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så farligt är det faktiskt inte. Det var bara att det blev så mycket på en gång. Annars brukar det inte vara något.

      Radera
  2. Ahahaha - jag älskar dina storys! :D Men alltså... 15min? 5min?stress stress stress? Det kan inte vara ultimat. Läkaren ska ju skapa förtroende och ge ett lugnt intryck! Hoppas i alla fall ni får ordning på sköldkörteln - det är väl viktigast just nu eftersom du dragit med det ett tag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!?? Man blir ju överstressad då någon stressar en på det sättet då man försöker få ut allt som är fel osv. Ja precis, spänd på att få resultatet från blodproven faktiskt för att se om det har bättrat sig äntligen.

      Radera
  3. Haha kul med byxorna! Vet du Linda, jag har aldrig haft problem med ryggen tidigare heller, men senaste året så har jag ofta ryggvärk (inte så att jag behöver dras ur sängen, men ändå). Kan det ha något med de underbara små liven att göra mån tro....??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror du har helt rätt. Jag har tänkt på det ofta. Jag lyfter Lilja fel varenda gång jag lyfter upp henne. Plus bilsätet är så tungt och jag lyfter tyvärr med ryggen. Får ändra på det. Intressant att höra att det är samma för dig!

      Radera
    2. Ja vi får nog tänka oss för mer vid lyft och så!

      Radera
  4. Haha åh dessa amerikanska läkarbesök ;) Det är alltid något udda som sker känns det som. Jobbigt med ryggen!

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha Linda du e låter för rolig!! Jag kan tänka mig dig å läkarna. Två super stressade. Den ene stressar upp den andre:)

    Nu har vi skaffat surf platta så nu kan jag följa dig varje dag:)

    Kramar

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaaaariiin så roligt att du är här nu. Kul att se fler uppdateringar från dig på FB också på senaste :)

      Ja det är klart att du kan se framför dig vad som hände. Precis så som du sa var det haha.

      Radera
  6. Oj jösses, men om man ska det positiva så verkar ju doktorn effektiv hehehe, så länge han inte missar något - då går det för fort.

    Hur gick det med ryggen då ? Kiroprakorer brukar vara bättre på det än läkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis haha väldigt effektiv så länge man inte missar något.

      En kiropraktor hade nog varit bättre så klart men ville höra med honom först om det var något jag behövde kolla upp vidare, men han kanske inte hade vetat om det var allvarligt ens haha. Men jag tror faktiskt inte att det är det. Börjar redan bli bättre :)

      Radera
    2. Vad skönt! Du får tänka på lyftteknik ;) när du lyfter Lilja :)

      Radera