måndag 7 januari 2013

2012 Års-Recap

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag födde en liten Smurf. Det hade jag aldrig gjort förut. Jag var också gravid med en Smurf. Men att det var en Smurf det visste jag inte då.




2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Nej tyvärr, jag tror inte att jag höll ett enda. För det nya året så kommer jag absolut ha en massa nyårslöften;
-Vara den bästa mamma jag någonsin kan vara
-Vara den bästa fru jag någonsin kan vara
-Gå ned alla gravid kg plus lite till
-Spendera mycket tid med nära och kära
-Värna om förhållanden som betyder mycket för mig
-Prestera bra på jobbet


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajemän, min bästa vän Emelie fick en liten Elian den 8:e januari, 2012.




4. Dog någon som stod dig nära?
Erics faster Phyllis gick bort i slutet på året. Hon var 89 år gammal.

5. Vilka länder besökte du?
Jag besökte bara gamla Goa' Svedala. Det räcker för min del.

En morbror med sin Lilja

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja min familj och vänner från Sverige. Det går nog tyvärr inte att lösa dock. Det finns en möjlighet att min vän Emelie med familj kommer och hälsar på i maj sedan kanske min bror kommer med sin kompis i sommar. Vi får se. Kan alltid hoppas.




7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför?
Jag kommer alltid att minnas den 10:e mars, 2012. Då mötte jag min Smurf för första gången. Lyckan jag kände då går inte att beskriva. En sådan otrolig kärlek som man kan känna till en människa på en gång har jag aldrig varit med om förut. Den händelsen går till historieböckerna.






 8. Vad var din största framgång 2012?
Att bli mamma. Jag fullkomligt älskar att vara mamma och ta hand om ett annat litet väsen ;). Jag känner också att jag är en bra mamma :) (tycker jag själv i alla fall) och det känns som en stor framgång.




9. Vad är du mest nöjd med?
Min lilla Smurf. Nä, jag ser att det här går bara i Smurfis tecken men jag kan inte hjälpa det. 2012 handlade om min lilla Lilja.

10. Största misstaget?
Jag tror mitt största misstag är att inte hålla tillräcklig kontakt med nära och kära. Det ska det bli
ändring på.

11. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej inte direkt förutom att jag var illamående en stor del av 2012 på grund av graviditeten. Jag fick något som kallas för "pregnant head" som under en graviditet gör att ens ansiktet förändras till ibland
nästan oigenkännlighet (detta är dock min egen uppfattning, alla andra runt mig sa att det inte var så).

Jag menar döm själva!

12. Bästa köpet?
Min Bob barnvagn. Känns som en motsvarande BMW eller Mercedes, möjligen även Ferrari.





Må nästa år bli även bättre om den nu finns en möjlighet. 2013 here we come!

Dessa frågor tog jag från Linneas blogg. Tack! :)
















2 kommentarer:

  1. Angående punkt nr. 6... ska vi ställa in oss på 2014 då? Behöver ni ett helt år på er att planera flytten?

    SvaraRadera